Борсуківська громада
Тернопільська область, Кременецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Про прийняття зауважень та пропозицій щодо проекту рішення щодо встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік

Дата: 06.04.2017 14:54
Кількість переглядів: 896

Фото без опису

Відповідно до ст.9, ст.13 Закону України «Про засади державної регуляторної

політики у сфері господарської діяльності» №1160 – 1У від 11.09.2003 року з подальшими змінами і доповненнями, пп.12.3.4 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України Борсуківська сільська рада з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань оприлюднює Аналіз регуляторного  впливу проекту рішення про затвердження проектів  положень, про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум податку на території  Борсуківської сільської ради на 2018 рік та проект рішення Про затвердження Положення «Про встановлення місцевих податків та зборів  на 2018 рік» на території  Борсуківської сільської ради.

Зауваження і пропозиції від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 1 червня 2017 року.

Зауваження і пропозиції приймаються у письмовому виді за адресою: 47400; Тернопільська обл., Лановецький р-н., с.Борсуки, вул. Шевченка,3 Борсуківська сільська рада, а також в електронному варіанті: електронна скринька Борсуківської сільської ради borsuky.sr@gmail.com та на  веб сайт Борсуківської сільської ради borsukivska.gromada.org.ua/ .

 

 

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 31 березня 2017 року                                                                            № 91

 

 

 

Відповідно до ст.9, ст.13 Закону України «Про засади державної регуляторної

політики у сфері господарської діяльності» №1160 – 1У від 11.09.2003 року з подальшими змінами і доповненнями, пп.12.3.4 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України Борсуківська сільська рада

В И Р І Ш ИЛ А :

 

1.Затвердити Аналіз регуляторного впливу Проекту рішення про затвердження проектів  положень, про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум

 податку на території  Борсуківської сільської ради на 2018 рік.

            2.Даний регуляторний акт оприлюднити на офіційному сайті Борсуківської сільської ради.

Зауваження і пропозиції від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань приймати до 1 червня 2017 року: у письмовому виді за адресою: 47400; Тернопільська обл., Лановецький р-н., с.Борсуки, вул. Шевченка,3 Борсуківська сільська рада, а також в електронному виді: електронна скринька Борсуківської сільської ради borsuky.sr@gmail.com та на  веб сайт Борсуківської сільської ради borsukivska.gromada.org.ua/ .

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти  на постійну комісію з питань планування фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку, житлово – комунального господарства та комунальної власності, промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку та сфери послуг.

 

 

 

Борсуківський сільський голова                                     І.В. Друзь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз регуляторного  впливу

Проекту рішення про затвердження проектів  положень, про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум податку на території  Борсуківської сільської ради на 2018 рік.

 

Проект рішення Борсуківської сільської ради  « Про встановлення місцевих податків та зборів  на  2018 рік » розроблені відповідно до Податкового кодексу України та нормативної грошової оцінки .

 

Проект рішення Борсуківської сільської ради  « Про встановлення місцевих податків та зборів  на  2018 рік » розроблено з метою  поповнення  бюджету сільської ради  для виконання  програми  соціально - економічного  розвитку  територіальної громади , ефективного  використання  земель комунальної власності.

 

  1. Визначення та аналіз проблем , яку буде розв’язано  шляхом регулювання.

Проектом рішення передбачається затвердження проектів положень про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум податків, що  створює  умови  для надходження  до бюджету  селищної  ради  коштів одержаних  від  сплати  податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, земельного податку, єдиного податку, туристичного збору та акцизного податку  на території Борсуківської  сільської  ради.

 

  1. Обгрунтування  прийняття  регуляторного акта.

Встановлення ставок земельного податку відповідно до поновленої та затвердженої технічної документації з нормативної грошової оцінки , Податкового Кодексу України забезпечить збільшення надходжень до селищного бюджету .

      Основною метою  прийняття  відповідного рішення  є виконання  місцевого бюджету  та ефективне  використання  коштів для виконання  Програми  економічного та  соціального  розвитку  територіальної громади , забезпечення  прозорості  та відкритості  надходження  та  використання  коштів  бюджету.

       За умови невстановлення нових ставок земельного податку рішенням сільської ради , відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України земельний податок буде нараховано за минулорічними ставками, без застосування  коефіцієнту індексації НГО землі , що призведе до втрат сільського бюджету. Це суперечить   регуляторним принципам.

 

3. Визначення та оцінка  альтернативних   способів  досягнення  встановлення  цілей.

В  якості  альтернативи  до  запропонованого  регулювання  можна розглянути   збереження  існуючої  ситуації , що призводить  до поглиблення  існуючої проблеми . Надходження  до місцевого бюджету  чітко  регулюються  Бюджетним  кодексом  України. Основними  джерелами  надходжень  є – податок  на  прибуток  та  земельний податок. Ставку земельного податку за земельні ділянки  можна  коригувати  диференціюючи розмір ставки податку .

У той  же час обраний спосіб досягнення встановлених цілей є раціональним :

         - оскільки забезпечує принципи  державної регуляторної політики ;

         - досягнення  цілей  державного  регулювання  ;

         - забезпечує реалізацію потреб у вирішення проблем місцевого значення;

        - встановлює порядок нарахування і сплати та розміри ставок земельного податку з населення, який надходить до місцевого бюджету .

 

4. Механізм, який пропонується  застосувати для розв’язання  проблеми і  відповідні  заходи.

Згідно Податкового кодексу України до повноважень сільської  ради належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів на території сільської ради .Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Борсуківською сільською радою. Запропонований спосіб досягнення цілі є єдиним і безумовним щляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм  рішення  «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2018 рік» на території Борсуківської сільської ради .

     Після прийняття зазначеного рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2018 рік» на території Борсуківсьької сільської  ради з питань  оподаткування відповідатимуть вимогам чинного законодавства .

Проектами положень «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік»  затверджуються:

  • ставки податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки,
  • ставка транспортного податку,
  • ставки земельного податку,
  • ставки єдиного податку,
  • ставка туристичного збору,
  • ставка акцизного податку

 

  1. Обгрунтування  можливості  досягнення  визначених цілей  у разі  прийняття  регуляторного акту.

Ймовірність  досягнення  цілей  ґрунтується  на високій  мотивації суб’єктів  господарювання  стосовно  виконання  вимог  акту , яка  полягає у:

  • простоті  та доступності  положень ;
  • простоті виконання  вимог положень;
  • врегулювання прав  і обов’язків  суб’єктів господарювання , на яких  поширюється  дані положення ;
  • встановлення чіткого  порядку  розрахунку  земельного податку  за земельні  ділянки  державної або  комунальної власності  у межах  населених пунктів;

Можлива  шкода  у разі  настання  очікуваних  наслідків  дії акту  не прогнозується.

 

  1. Визначення  очікуваних  результатів  прийняття  регуляторного акта.

       У разі запровадження запропонованого проекту рішення сільської ради про затвердження проектів положень " Про встановлення місцевих податків та зборівна 2018 рік"  очікується наступний результат:

       1. Відповідність розмірів ставок земельного податку діючому законодавству, зокрема Закону України " Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" , Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.

         2. Надходження  коштів  до місцевого бюджету  від сплати земельного податку з метою їх подальшого спрямування на соціально - економічний  розвиток територіальної громади та ремонт об’єктів соціальної сфери .

          3. Часткове виконання  Програми   економічного та  соціального  розвитку  територіальної громади  .

 

  1. Обгрунтування  строку  чинності  регуляторного акту.

З моменту  набрання  чинності  даного проекту  рішення термін  дії 1 рік .

 

  1. Показники ефективності регуляторного акта.
  1. Збільшення надходжень до сільського бюджету внаслідок прийняття запропонованого проекту рішення сільської  ради про затвердження проектів положень " Про встановлення місцевих податків та зборівна 2018 рік" .
  2. Кількість платників земельного податку, на яких поширюватиметься дія запропонованого регуляторного акту .
  3. Рівень поінформованості платників  податку з основних положень регуляторного акту.

 

  1. Відстеження  результативності

   Для відстеження  результативності  рішення Борсуківської сільської  ради  відповідно до статті 10 Закону України "Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності" буде  застосовано аналіз  статистичних даних,  даних бюджетної та податкової  звітності.

        Терміни відстеження результативності дії запропонованого проекту рішення сільської ради встановлені :

- базове – до дня набрання чинності регуляторного акту ;

- повторне – через  рік після набрання  чинності регуляторного акту ;

  з моменту закінчення заходів  з повторного  відстеження результативності цього акту .

 

 

 

Секретар сільської ради                                                                           І.Л.Хміль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:Users3671~1AppDataLocalTempFineReader11mediaimage1.jpeg

Борсуківська сільська рада Лановецького району

Тернопільської області

Перша сесія восьмого скликання

 

П Р О Е К Т  Р І Ш Е Н Н Я

 

від ____________________                                                                                   №

 

Про затвердження Положення

«Про встановлення місцевих податків

та зборів  на 2018 рік» на території 

Борсуківської сільської ради

 

Керуючись  ст.143,144 Конституції України, ст.ст. 26, Закону  України «Про  місцеве самоврядування  в  Україні», Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, сільська рада

 

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити положення «Про встановлення місцевих податків та зборів  на 2018 рік» на території Борсуківської сільської ради.

2. Положення:

- про  механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Борсуківської сільської ради (додаток 1) а саме:

встановити ставки податку  на нерухоме майно за 1 квадратний метр  бази  оподаткування:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

 

- для об'єктів житлової  нерухомості, що перебувають у власності фізичних  осіб   - 

0.25 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

- для об'єктів житлової  нерухомості, що перебувають у власності  юридичних осіб   - 

1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

- для об'єктів нежитлової  нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб   - 

0.01 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

- для об'єктів нежитлової  нерухомості, що перебувають у власності  юридичних осіб  

0.075 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

- про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум  транспортного податку  на території Борсуківської сільської ради (додаток 2) а саме;

встановити ставку податку  на легкові автомобілі, які використовувалися  не більше 5 років (включно)  та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

- ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до пункту.

-  про  механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум  плати за землю на території Борсуківської сільської ради (додаток 3) а саме;

встановити ставку податку для юридичних осіб за земельні ділянки на території  Борсуківської сільської ради:

- нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі  1% від їх нормативної грошової оцінки;

- для сільськогосподарських угідь у розмірі 1 %  від нормативно грошової оцінки. 

Встановити ставку податку у розмірі  3 % від  нормативно грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

Встановити ставку податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів у розмірі 5 % від нормативно грошової оцінки.

Встановити ставку податку для фізичних осіб за земельні ділянки на території  Борсуківської сільської ради:

- податок за земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства справляється у розмірі 1 відсоток суми земельного податку;

- податок за земельні ділянки, зайняті житловим фондом (присадибні ділянки), справляється у розмірі  0.1% відсоток суми земельного податку;

- податок за земельні ділянки для будівництва індивідуальних гаражів справляється у розмірі  0.5 відсотків суми земельного податку.

 

- податок за земельні ділянки для об’єднання співвласників багатоквартирних будинків прибудинкова територія яких, розміщена на території Борсуківської сільської ради, податок за земельні ділянки, зайняті житловим фондом, справляється у розмірі 1 відсоток суми земельного податку.

 

Встановити ставку податку для юридичних осіб за земельні ділянки на території  Борсуківської сільської ради:

- податок за земельні ділянки для розміщення об’єктів енергетики ( в межах та за межами населених пунктів), які виробляють електричну енергію з відновлюючих джерел енергії, справляється у розмірі  1 відсоток суми земельного податку;

- податок за земельні ділянки для земель зв’язку (земельні ділянки надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні та супутникові засоби зв’язку) справляється у розмірі 1 відсоток суми земельного податку.

- податок за земельні ділянки ( в межах населених пунктів ) для земель транспорту ( землі, надані підприємствам, установам,  та організаціям автомобільного транспорту і дорожного господарства, трубопроводного транспорту для  використання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об’єктів транспорту) справляється у розмірі  1 відсоток суми земельного податку.

 

- податок за земельні ділянки для земель громадської забудови (землі які використовуються для розміщення готелів, офісних будівель, будівель торгівлі, тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, об»єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування, будівель кредитно-фінансових установ, будівель ринкової інфраструктури та інших будівель громадської забудови) справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку.

 

- про  механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум  єдиного податку  на території Борсуківської сільської ради (додаток 4) а саме;

встановити ставки єдиного податку  на території  Борсуківської сільської ради

- податок для першої групи платників єдиного податку -  10 відсотків розміру прожиткового мінімуму.

- податок для другої групи платників єдиного податку - 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

- податок для третьої групи платників єдиного податку встановлюється у розмірі:

1) 3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з Податковим кодексом України;

2) 5  відсотки доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

- податок для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ставка єдиного податку встановлюється у розмірі  -

5 відсотки  доходу (у разі включення  податку на  додану  вартість  до  складу  єдиного  податку).

- податок для платників єдиного податку першої, другої і третьої груп (фізичні  особи - підприємці) у розмірі 15 відсотків.

 

- про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум туристичного збору на території Борсуківської сільської ради (додаток 5) а саме;

встановити ставку у розмірі 1 відсоток до бази справляння збору.

 

- про порядок обчислення та сплати акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на території Борсуківської сельської ради (додаток 6) а саме;

встановити ставку акцизного податку на території  Борсуківської сільської ради з розрахунку на календарний рік  у розмірі –

для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, товарів зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України — 5%;

нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне – 5% від вартості (з податком на додану вартість).

 

3.Дане рішення оприлюднити на офіційному сайті Борсуківської сільської ради.

 

4.Дане рішення набирає чинності 1 січня 2018 року.

 

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти  на постійну комісію з питань планування фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку, житлово – комунального господарства та комунальної власності, промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку та сфери послуг.

 

 

Сільський голова                                                                          І.В.ДРУЗЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  1

до рішення   сесії    скликання

Борсуківської сільської ради

від   _____________ р. №_____

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

 

Про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум  податку на нерухоме  майно, відмінне від земельної ділянки на території Борсуківської сільської ради

 

Це положення визначає механізм встановлення, справляння і скасування,  а також порядок зарахування до бюджету сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Борсуківської сільської ради, права, обов'язки і відповідальність платників податку та органів, які відповідають за справляння податку, а також  порядок зарахування коштів даного податку до сільського бюджету.

 

1. Загальні положення.

 

1.1.  Відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки являється одним із складових податку на майно та встановлюється відповідно ст. 266 Податкового кодексу України;

1.2.  Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - це місцевий податок, який зараховується до  міського  бюджету  платниками у порядку і на умовах, що визначаються Податковим кодексом України та цим Положенням.

 

 2. Платники податку.

 

2.1. Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості;

2.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

3. Об’єкт оподаткування.

 

3.1. Об’єктом оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є об’єкт житлової  та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

 

3.2. Не є об’єктом оподаткування:

а) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);

 

б) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;

 

в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

 

г) гуртожитки;

 

ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;

 

д) об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;

 

е) об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

 

є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

 

ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

 

з) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;

 

и) об'єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об'єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;

 

і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг;

 

ї) об'єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

 

й) об'єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров'я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

 

к) об'єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та паралімпійської підготовки. Перелік таких баз затверджується Кабінетом Міністрів України;

 

л) об'єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім'ям, у яких виховується п'ять та більше дітей.

 

 4. База оподаткування.

4.1. Базою оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

4.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

4.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

5. Пільги із сплати податку.

 

5.1. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

 

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

 

5.2. Від сплати податку звільняються :

5.2.1. інваліди першої і другої групи;

5.2.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

5.2.3. пенсіонери (за віком);

5.2.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

5.2.5. одинокі матері;

5.2.6. учасники бойових дій та члени їх сімей;

5.3.     Представництва релігійного товариства;

5.4. Частини, підприємства, організації, установи, навчальні заклади оборони.

 

6. Ставка податку.

 

6.1. Встановити ставки податку  на нерухоме майно за 1 квадратний метр  бази  оподаткування:

 

6.1.1. Для об'єктів житлової  нерухомості, що перебувають у власності фізичних  осіб   - 

0.25 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

 

6.1.2. Для об'єктів житлової  нерухомості, що перебувають у власності  юридичних осіб   -  1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

 

6.1.3. Для об'єктів нежитлової  нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб   -   0.01 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

 

6.1.4. Для об'єктів нежитлової  нерухомості, що перебувають у власності  юридичних осіб   0.075 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

 

 7. Податковий період.

 

7.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

 8. Порядок обчислення суми податку.

 

8.1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 266.4.1 пункту 266.4 цієї статті, та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 266.4.1 пункту 266.4 цієї статті, та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту "в" підпункту 266.4.1 пункту 266.4 цієї статті, та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів "б" і "в" цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості;

ґ) за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів "а"-"г" цього підпункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку)/

 

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

 

8.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 8.1 розділу 8 даного Положення, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

 

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

 

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

 

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

 

8.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

 

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

8.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

 

8.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

 

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

 

9. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування податком.

 

9.1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника — починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

9.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

10. Порядок сплати податку.

 

10.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

11. Строки сплати податку.

 

11.1. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

 

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

 

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 

 

Сільський   голова                                                       І.В.ДРУЗЬ

 

 

 

 

 

 

Додаток  2

до рішення ____ сесії _ скликання

Борсуківської сільської ради

від __________ р. №_______

 

 

 

 ПОЛОЖЕННЯ

 

Про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету  сум  транспортного податку на території Борсуківської сільської  ради

 

Це положення визначає механізм встановлення, справляння і скасування,  а також порядок зарахування до бюджету сум транспортного податку на території Борсуківської сільської ради, права, обов'язки і відповідальність платників податку та органів, які відповідають за справляння податку, а також порядок зарахування коштів податку до сільського бюджету.

 

 1. Загальні положення.

1.1.  Відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України  транспортний податок  являється одним із складових податку на майно та  встановлюється відповідно ст. 267 Податкового кодексу України;

1. 2. Транспортний податок - це місцевий податок, який зараховується до  міського  бюджету  платниками у порядку і на умовах, що визначаються Податковим кодексом України та цим Положенням.

 

 2. Платники податку.

 

2.1. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до пункту 3.1.  розділу 3 даного Положення є об’єктами оподаткування.

 

 3. Об’єкт оподаткування.

 

3.1. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися  не більше 5 років (включно)  та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

 

4. База оподаткування.

 

4.1. Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до пункту 3.1. розділу 3 даного Положення.

 

5. Ставка податку.

 

5.1. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до пункту 3.1 розділу 3  даного Положення.

 

6. Податковий період.

6.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

 7. Порядок обчислення суми податку.

 

7.1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

 

7.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

 

Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об'єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

 

7.3. Органи внутрішніх справ зобов'язані до 1 квітня базового  податкового (звітного) періоду (року) подати контролюючим органам за місцем реєстрації об'єкта оподаткування відомості, необхідні для розрахунку податку.

 

З 1 квітня базового  податкового (звітного) періоду (року)  органи внутрішніх справ зобов'язані щомісячно, у 10-денний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем реєстрації об'єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.

 

Форма подачі інформації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

 

7.4. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою - платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

 

7.5. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об'єкт.

 

Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

7.6. За об'єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу

 

 8. Порядок сплати податку.

 

8.1. Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

 9. Строки сплати податку.

 

9.1. Транспортний податок сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

 

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 

 

 

Сільський голова                                                                                 І.В.ДРУЗЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  3

до рішення ____ сесії __ скликання

Борсуківської сільської ради

від _______ р. №______

 

ПОЛОЖЕННЯ

 

Про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету  сум плати за землю на території Борсуківської сільської ради

 

Це положення визначає механізм встановлення, справляння і скасування,  а також порядок зарахування до бюджету сум плати за землю на території Борсуківської сільської ради, права, обов'язки і відповідальність платників податку та органів, які відповідають за справляння податку, а  також порядок зарахування коштів податку до міського бюджету.

 

1. Загальні положення.

 

1.1.  Відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України  плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельну ділянку)  являється одним із складових податку на майно, встановлюється відповідно до ст.ст. 269-289 Податкового кодексу України та зараховується до сільського бюджету,  платниками у порядку і на умовах, що визначаються Податковим кодексом України та цим Положенням.

 

2. Платники земельного податку.

 

2.1.Платниками  податку є:

2.1.1. Власники земельних ділянок, земельних часток;

2.1.2. Землекористувачі.

 

 3. Об’єкти оподаткування земельним податком.

 

3.1. Об'єктами оподаткування є:

3.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

3.1.2. земельні частки, які перебувають у власності.

 

4. База оподаткування земельним податком.

 

4.1. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України та цим Положенням.

4.2. Рішення  міської ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих на території Борсуківської сільської ради офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

 

5. Ставка земельного податку.

5.1. Встановити ставку податку за земельні ділянки на території  Борсуківської сільської ради, нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі  1% від їх нормативної грошової оцінки. (розділ ХІІІ ст.274.1 не більше 3%)

а для сільськогосподарських угідь у розмірі 1 %  від нормативно грошової оцінки. (розділ ХІІІ ст.274.1 не більше 1%)

5.2. Встановити ставку податку у розмірі  3 % від  нормативно грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності). (розділ ХІІІ ст.274.2 не більше 12%)

 

5.3. Встановити ставку податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів у розмірі 5 % від нормативно грошової оцінки. (розділ ХІІІ ст.277.1 не більше 5%)

 

6. Пільги  щодо сплати  земельного податку.

6.1. Від сплати земельного податку звільняються  фізичні особи:

6.1.1 інваліди першої і другої групи;

6.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

6.1.3. пенсіонери (за віком);

6.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

6.1.5. одинокі матері;

6.1.6. учасника АТО та члени їх сімей;

6.1.7. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктами 6.1.1 – 6.1.7 даного розділу, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

-   для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд  в селищі - не більш як 0,25 гектара;

-    для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

-    для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

-    для  ведення  садівництва -  не  більш як 0,12 гектара.

6.1.8. Від сплати земельного податку звільняються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створенні ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).

6.1.9. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток  в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

6.1.10. Для фізичних осіб:

- податок за земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства справляється у розмірі 1 відсоток суми земельного податку,

 

- податок за земельні ділянки, зайняті житловим фондом (присадибні ділянки), справляється у розмірі  0.1% відсоток суми земельного податку. ( розділ ХІІІ ст.276.1. у розмірі 3 %)

 

- податок за земельні ділянки для будівництва індивідуальних гаражів справляється у розмірі  0.5 відсотків суми земельного податку.

 

6.1.11. Для об’єднання співвласників багатоквартирних будинків прибудинкова територія яких, розміщена на території Борсуківської сільської ради, податок за земельні ділянки, зайняті житловим фондом, справляється у розмірі 1 відсоток суми земельного податку.

 

Для юридичних  осіб:

6.1.12. Для розміщення об»єктів енергетики ( в межах та за межами населених пунктів), які виробляють електричну енергію з відновлюючих джерел енергії, справляється у розмірі  1 відсоток суми земельного податку.(розділ ХІІІ ст.276.6. у розмірі 25 %)

 

6.1.13.Для земель зв»язку (земельні ділянки надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні та супутникові засоби зв»язку) справляється у розмірі 1 відсоток суми земельного податку.

 

6.1.14.Для земель ( в межах населених пунктів ) транспорту ( землі, надані підприємствам, установам та організаціям автомобільного транспорту і дорожного господарства, трубопроводноо транспорту для  використання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об»єктів транспорту) справляється у розмірі  1 відсоток суми земельного податку.

 

6.1.15.Для земель громадської забудови (землі які використовуються для розміщення готелів, офісних будівель, будівель торгівлі, тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, об»єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування, будівель кредитно-фінансових установ, будівель ринкової інфраструктури та інших будівель громадської забудови) справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку.

 

6.2. Від сплати земельного податку звільняються юридичні особи: 

6.2.1. санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;

6.2.2. громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інваліді


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь