Борсуківська громада
Тернопільська область, Кременецький район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. №563 «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади»

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 16 жовтня 2014 р. № 563
Київ

Деякі питання реалізації Закону України “Про очищення влади”

{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 167 від 25.03.2015
№ 903 від 03.11.2019
№ 99 від 24.01.2020}

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити такі, що додаються:

Порядок проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”;

перелік органів, що проводять перевірку достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”.

2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

3. Міністерству юстиції:

1) поінформувати Кабінет Міністрів України про результати виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, іншими державними органами, їх апаратом (секретаріатом) пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про очищення влади” щодо звільнення з посади осіб, які працюють у таких органах, та обіймають (обіймали) відповідні посади, згідно з критеріями, визначеними частиною першою статті 3 зазначеного Закону;

2) забезпечити розміщення на веб-сайті Міністерства інформації про власну поштову та електронну адресу і номер контактного телефону, а також поштову та електронну адресу і номери контактних телефонів Міністерства внутрішніх справ, Державної фіскальної служби, Служби безпеки, Генеральної прокуратури України, Державної судової адміністрації, що в одноденний строк з дня набрання чинності цією постановою подається зазначеними органами Міністерству юстиції.

4. Міністерству фінансів затвердити протягом десяти днів з дня набрання чинності цією постановою порядок проведення перевірки достовірності відомостей, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 5 Закону України “Про очищення влади”, та форму висновку про результати зазначеної перевірки.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 31

 

 


 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2014 р. № 563

ПОРЯДОК
проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”

{У тексті Порядку слова "власноручно написану" виключено на підставі Постанови КМ № 903 від 03.11.2019}

{У тексті Порядку слова “професійний суддя” в усіх відмінках і формах числа замінено словом “суддя” у відповідному відмінку і числі; слово “ДФС”, крім підпункту 2 пункту 2, замінено словами “Національне агентство з питань запобігання корупції” у відповідному відмінку; після слів “Керівник органу” доповнено словами “або керівник державної служби”; після слів “керівник органу” в усіх відмінках і формах числа доповнено словами “або керівник державної служби” у відповідному відмінку і числі; після слів “сторінки паспорта громадянина України” доповнено словами “у формі книжечки” згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

1. Цей Порядок визначає механізм проведення перевірки достовірності відомостей, що подаються посадовими і службовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також особами, які претендують на зайняття відповідних посад, щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади” (далі - перевірка).

2. Перевірка проводиться щодо:

1) Прем’єр-міністра України, Першого віце-прем’єр-міністра України, віце-прем’єр-міністра України, а також міністрів, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, Голови Національного банку, Голови Антимонопольного комітету, Голови Фонду державного майна, Голови Держкомтелерадіо, їх перших заступників, заступників;

2) Генерального прокурора, Голови СБУ, Голови Служби зовнішньої розвідки, начальника Управління державної охорони, Міністра фінансів, Голови ДФС, начальника податкової міліції, Міністра внутрішніх справ, Голови ДСНС, їх перших заступників, заступників;

{Підпункт 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

3) військових посадових осіб Збройних Сил та інших утворених відповідно до закону військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби та військовослужбовців служби за призовом під час мобілізації;

4) членів Вищої ради правосуддя, членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, суддів, Голови ДСА, його першого заступника, заступника;

{Підпункт 4 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

5) Глави Адміністрації Президента України, Керівника Державного управління справами, керівника Секретаріату Кабінету Міністрів України, Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, їх перших заступників, заступників;

6) начальницького складу органів внутрішніх справ, центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, Держспецзв’язку, Мінфіну, ДПС, Держмитслужби, податкової міліції, МВС, ДСНС;

{Підпункт 6 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

7) посадових та службових осіб органів прокуратури України, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Управління державної охорони, Національного банку;

8) членів Центральної виборчої комісії, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, голів та членів національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, державне регулювання у сферах зв’язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг;

9) керівників державних, у тому числі казенних, підприємств оборонно-промислового комплексу, а також державних підприємств, що належать до сфери управління суб’єкта надання адміністративних послуг;

10) інших посадових та службових осіб (крім виборних посад) органів державної влади, органів місцевого самоврядування;

11) осіб, які претендують на зайняття посад, зазначених у підпунктах 1-10 цього пункту.

3. Мін’юст для забезпечення здійснення громадського контролю за процесом проведення перевірки утворює дорадчий громадський орган з питань люстрації.

4. Організація проведення перевірки покладається на керівника відповідного органу, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої проводиться перевірка (далі - керівник органу або керівник державної служби), або на керівника державної служби в державному органі, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої проводиться перевірка (далі - керівник державної служби).

{Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

Організація проведення перевірки суддів покладається на голову суду, в якому працює суддя.

{Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

Організація проведення перевірки членів Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Центральної виборчої комісії, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення покладається на керівника органу або керівника державної служби, в якому працює особа.

{Абзац третій пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

Керівник органу, керівник державної служби або голова суду обов’язково враховує положення частини сьомої статті 1 Закону України “Про очищення влади” (далі - Закон).

{Абзац четвертий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

5. Керівник органу, керівник державної служби або голова суду згідно з планом проведення перевірок, затвердженим Кабінетом Міністрів України, приймає рішення про початок проведення перевірки у відповідному органі (далі - початок проведення перевірки в органі), в якому встановлює дату початку проведення перевірки, а також визначає відповідальними за проведення перевірки службу управління персоналом чи інший структурний підрозділ такого органу (далі - відповідальний структурний підрозділ).

Керівник органу, керівник державної служби або голова суду приймає рішення про проведення перевірки щодо особи або судді після закінчення строку проведення перевірки у відповідному органі, визначеного планом проведення перевірок, затвердженим Кабінетом Міністрів України, якщо така особа або такий суддя не проходив перевірку або відсутня/скасована довідка про результати перевірки, передбаченої Законом, за умови, що така перевірка щодо зазначених осіб не проводиться в іншому державному органі.

{Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

6. Рішення про початок проведення перевірки в органі оприлюднюється в день його прийняття на офіційному веб-сайті органу, в якому проводиться перевірка, та в той самий день доводиться відповідальним структурним підрозділом такого органу до відома осіб, які підлягають перевірці.

7. У разі коли в органі, в якому проводиться перевірка, відсутня технічна можливість для оприлюднення рішення про початок проведення перевірки в органі, такий орган надсилає зазначене рішення в день його прийняття у паперовій та електронній формі (скановану копію у форматі pdf) на електронну адресу органу, якому підпорядковується зазначений орган. Орган, якому підпорядковується орган, в якому проводиться перевірка, у той самий день оприлюднює рішення на власному офіційному веб-сайті.

8. Особа, яка підлягає перевірці, зобов’язана у десятиденний строк з дня початку проведення перевірки в органі або з дня початку проведення перевірки щодо такої особи подати до відповідального структурного підрозділу:

{Абзац перший пункту 8 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

1) у разі незастосування заборон, передбачених частиною третьою або четвертою статті 1 Закону:

заяву про проведення перевірки, передбаченої Законом, про те, що до неї не застосовуються заборони, передбачені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, про згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей щодо неї за формою згідно з додатком 1;

копії, засвідчені підписом керівника служби управління персоналом і скріплені печаткою (далі - засвідчені копії):

{Абзац третій підпункту 1 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

- сторінок паспорта громадянина України у формі книжечки з даними про прізвище, ім’я та по батькові, видачу паспорта та місце проживання або лицьового і зворотного боку паспорта громадянина України у формі картки та документа, що підтверджує місце проживання;

{Абзац четвертий підпункту 1 пункту 8 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

- документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (сторінки паспорта громадянина України у формі книжечки  - для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відповідну відмітку у паспорті громадянина України).

{Абзац шостий підпункту 1 пункту 8 виключено на підставі Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

Після прийняття рішення Національним агентством з питань запобігання корупції про початок роботи системи подання та оприлюднення відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларації), декларації подаються шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції за формою, що визначається Агентством;

{Абзац сьомий підпункту 1 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

2) у разі застосування заборон, передбачених частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, - заяву про те, що до такої особи застосовується заборона, передбачена частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, та про згоду на оприлюднення відомостей щодо неї за формою згідно з додатком 2.

Вимога стосовно надання в заявах згоди на оприлюднення відомостей щодо особи, яка підлягає перевірці, не поширюється на осіб, які займають посади, перебування на яких становить державну таємницю.

{Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

9. Суддя, який підлягає перевірці, зобов’язаний у десятиденний строк з дня початку проведення перевірки в суді або з дня проведення перевірки щодо такого судді подати до відповідального структурного підрозділу документи, зазначені у пункті 8 цього Порядку.

{Пункт 9 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

10. Повідомлення особою, яка підлягає перевірці, в заяві про те, що до неї застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, або неподання нею заяви у строк, зазначений у пункті 8 цього Порядку, є підставою для звільнення особи з посади, що вона обіймає, не пізніш як на третій день після подання такої заяви або закінчення строку подання заяви та застосування до неї заборони, передбаченої відповідно частиною третьою або четвертою статті 1 Закону.

11. Повідомлення суддею, який підлягає перевірці, в заяві про те, що до нього застосовується заборона, визначена частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, є підставою для надіслання Мін’юсту та ДСА головою суду не пізніш як на третій день після подання такої заяви її копії в паперовій та електронній формі (сканованої копії у форматі pdf).

{Абзац перший пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

Неподання суддею, який підлягає перевірці, заяви у строк, зазначений у пункті 9 цього Порядку, є підставою для надіслання Мін’юсту та ДСА головою суду інформації в паперовій формі про неподання заяви не пізніш як на третій день після закінчення строку подання заяви.

{Абзац другий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

Мін’юст у триденний строк з дня надходження зазначеної заяви або інформації звертається до Вищої ради правосуддя з пропозицією ухвалити рішення про визнання порушення суддею вимог щодо несумісності.

{Абзац третій пункту 11 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

12. Керівник органу або керівник державної служби, який прийняв рішення про звільнення особи, зазначеної у пункті 10 цього Порядку, надсилає в день його прийняття до Мін’юсту в паперовій формі повідомлення про відповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації) за формою згідно з додатком 6, відомості з якого не пізніш як на третій день з дня надходження до Мін’юсту вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України “Про очищення влади” (далі - Реєстр).

{Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

До повідомлення про відповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації) додаються в паперовій формі засвідчені копії:

{Абзац другий пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

рішення про звільнення особи;

сторінок паспорта громадянина України у формі книжечки з даними про прізвище, ім’я та по батькові, видачу паспорта та місце проживання або лицьового і зворотного боку паспорта громадянина України у формі картки та документа, що підтверджує місце проживання;

{Абзац четвертий пункту 12 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (сторінки паспорта громадянина України у формі книжечки - для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відповідну відмітку у паспорті громадянина України).

{Пункт 12 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

13. Відомості про особу, щодо якої застосовано заборону, передбачену частиною третьою або четвертою статті 1 Закону (прізвище, ім’я та по батькові, місце роботи, посада на час застосування положення Закону, критерії, на підставі яких застосовується заборона, та строк, протягом якого до особи застосовується заборона), не пізніш як на третій день з дня їх надходження до Мін’юсту розміщуються на офіційних веб-сайтах Мін’юсту та органу, в якому проводиться перевірка.

{Пункт 13 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

14. Відповідальний структурний підрозділ протягом десяти днів з дня надходження заяви особи, яка підлягає перевірці, на підставі відомостей, наявних в особовій справі такої особи, та/або на підставі витягу із послужного списку та на підставі поданих особою документів, а також інформації з Реєстру про внесення відомостей про особу до Реєстру або відсутність у Реєстрі таких відомостей перевіряє достовірність зазначених у заяві відомостей щодо незастосування до неї заборон, передбачених частиною третьою статті 1 Закону, на основі критеріїв, визначених частиною першоюпунктами 1-8 частини другої, пунктами 1 і 2 частини четвертої статті 3 Закону, та складає висновок про результати перевірки відомостей про особу за формою згідно з додатком 2-1.

У разі коли за результатами перевірки матеріалів особової справи та/або витягу із послужного списку відповідальним структурним підрозділом виявлено відповідність критерію здійснення очищення влади (люстрації), визначеного частиною першоюпунктами 1-8 частини другої, пунктами 1 і 2 частини четвертої статті 3 Закону, про це зазначається у висновку про результати перевірки відомостей про особу за формою згідно з додатком 2-1.

На підставі такого висновку відповідальний структурний підрозділ готує довідку про результати перевірки за формою згідно з додатком 5 та подає її керівнику органу або керівнику державної служби.

{Пункт 14 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

14-1. Відповідальний структурний підрозділ у разі:

відсутності відомостей про особу, яка підлягає перевірці, у Реєстрі роздруковує відповідну інформацію та додає її до особової справи;

наявності відомостей про особу, яка підлягає перевірці, у Реєстрі надсилає до Мін’юсту або головних територіальних управлінь юстиції Мін’юсту в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі за місцем проживання такої особи запит про проведення перевірки за формою згідно з додатком 3 для отримання витягу з Реєстру.

{Порядок доповнено пунктом 14-1 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

15. У разі виявлення відповідальним структурним підрозділом відомостей щодо застосування до особи, яка підлягає перевірці, заборони, передбаченої пунктом 14 цього Порядку, керівник органу або керівник державної служби не пізніш як на третій день з дня виявлення таких відомостей приймає рішення про звільнення особи і в той самий день надсилає до Мін’юсту повідомлення про відповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації) за формою згідно з додатком 6, відомості з якого не пізніш як на третій день з дня надходження до Мін’юсту вносяться до Реєстру.

{Абзац перший пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

До повідомлення про відповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації) додаються в паперовій формі засвідчені копії:

{Абзац другий пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

рішення про звільнення особи;

сторінок паспорта громадянина України у формі книжечки з даними про прізвище, ім’я та по батькові, видачу паспорта та місце проживання або лицьового і зворотного боку паспорта громадянина України у формі картки та документа, що підтверджує місце проживання;

{Абзац четвертий пункту 15 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (сторінки паспорта громадянина України у формі книжечки - для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відповідну відмітку у паспорті громадянина України).

{Пункт 15 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

{Пункт 16 виключено на підставі Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

17. Керівник органу або керівник державної служби не пізніше ніж на третій день після надходження заяви щодо незастосування до особи, яка підлягає перевірці, заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, одночасно надсилає органам, що проводять перевірку достовірності відомостей щодо незастосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, перелік яких затверджений Кабінетом Міністрів України (далі - органи перевірки), відповідно до компетенції запити про проведення перевірки за формою згідно з додатком 3 щодо особи, яка підлягає перевірці. До зазначених запитів додаються засвідчені копії сторінок паспорта громадянина України у формі книжечки з даними про прізвище, ім’я та по батькові, видачу паспорта та місце проживання або лицьового і зворотного боку паспорта громадянина України у формі картки та документа, що підтверджує місце проживання, а також документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (сторінки паспорта громадянина України у формі книжечки - для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відповідну відмітку у паспорті громадянина України).

{Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015; в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

17-1. Запити про проведення перевірки щодо особи, яка підлягає перевірці, надсилаються у разі, коли:

1) у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа обіймала посади в органах внутрішніх справ, інших правоохоронних органах, органах прокуратури в період, що підлягає перевірці, а трудова книжка (послужний список) такої особи втрачена (втрачений, відсутній)/відновлена (відновлений) та/або інформація в матеріалах особової справи свідчить про те, що особа могла обіймати відповідні посади в період, що підлягає перевірці, - до МВС, СБУ, Офісу Генерального прокурора.

На запит органу, що проводить перевірку, правоохоронним органом, у якому працювала особа, надається витяг із послужного списку такої особи;

2) у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа обіймала посаду судді в період, що підлягає перевірці, а трудова книжка такої особи втрачена/відновлена та/або інформація в матеріалах особової справи свідчить про те, що особа могла обіймати зазначену посаду в період, що підлягає перевірці, - до ДСА.

Запити про проведення перевірки надсилаються до:

Національного агентства з питань запобігання корупції;

ДСА - щодо суддів вищих спеціалізованих судів та Верховного Суду, а до територіальних управлінь ДСА за місцем проживання судді - щодо суддів місцевих та апеляційних судів.

{Порядок доповнено пунктом 17-1 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015; в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

18. Запити не надсилаються для проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування критеріїв, передбачених частиною четвертою статті 3 Закону, до осіб, які були народжені після 1973 року.

{Пункт 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

18-1. У разі коли особа займає посаду, перебування на якій становить державну таємницю, така посада у документах щодо проведення перевірки не зазначається.

{Порядок доповнено пунктом 18-1 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

18-2. У разі коли інформація, зазначена в трудовій книжці, послужному списку особи, свідчить про те, що вона не обіймала посади, зазначені у підпунктах 1-10 пункту 2 цього Порядку, запити до Національного агентства з питань запобігання корупції не надсилаються, крім випадків втрати/відновлення трудової книжки, послужного списку.

{Порядок доповнено пунктом 18-2 згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

19. З метою проведення перевірки достовірності відомостей щодо наявності майна (майнових прав) та відповідності вартості майна (майнових прав), вказаного (вказаних) у декларації за минулий рік, поданій особою, яка підлягає перевірці, набутого (набутих) за час перебування на посадах, зазначених у пунктах 1-10 частини першої статті 2 Закону, доходам, отриманим із законних джерел, до Національного агентства з питань запобігання корупції надсилається запит за формою згідно з додатком 3 разом із засвідченою копією трудової книжки (послужного списку) такої особи.

{Пункт 19 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

20. Національне агентство з питань запобігання корупції проводить у порядку, затвердженому зазначеним Агентством, перевірку достовірності відомостей щодо наявності майна (майнових прав) та/або відповідності вартості майна (майнових прав), вказаного (вказаних) у декларації за минулий рік, поданій особою, яка підлягає перевірці, набутого (набутих) за час перебування на посадах, зазначених у пунктах 1-10 частини першої статті 2 Закону, доходам, отриманим із законних джерел.

{Пункт 20 в редакції Постанов КМ № 167 від 25.03.2015№ 99 від 24.01.2020}

21. Керівник органу або керівник державної служби в день надіслання запитів органам перевірки або протягом трьох днів з дня надходження заяви особи, якщо відповідно до вимог цього Порядку запити до органів перевірки не надсилаються, надсилає в паперовій/або електронній формі до Мін’юсту (в разі проведення перевірки Офісом Президента України, Апаратом Верховної Ради України та Секретаріатом Кабінету Міністрів України) або міжрегіональних територіальних органів Мін’юсту за місцезнаходженням органу, в якому працює особа, повідомлення про початок проходження перевірки особою за формою згідно з додатком 4, яке не пізніш як на п’ятий день з дня надходження до одного із зазначених органів розміщується на період проведення перевірки на офіційному веб-сайті Мін’юсту із зазначенням дня початку проходження перевірки.

{Пункт 21 в редакції Постанов КМ № 167 від 25.03.2015№ 99 від 24.01.2020}

22. День надіслання запитів та доданих до них документів, а також повідомлення до Мін’юсту є днем початку проходження перевірки особою відповідно до Закону.

23. Орган, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої проводиться перевірка, протягом трьох днів після надходження заяви щодо незастосування до неї заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, розміщує на власному офіційному веб-сайті інформацію про початок проходження перевірки особою та копію її заяви, а також додає посилання на заповнену декларацію в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

{Абзац перший пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

Орган, в якому проводиться перевірка, розміщує на власному офіційному веб-сайті інформацію про перевірку всіх осіб, у тому числі перевірку керівників та їх заступників, яка проводиться іншим органом, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої проводиться перевірка.

Зазначене у пункті 21 цього Порядку повідомлення та інформація про результати проведення перевірки розміщуються на офіційних веб-сайтах даних органів на період перебування особи, стосовно якої проведено перевірку, на посаді (посадах) у такому органі.

{Пункт 23 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

23-1. Не розміщується на офіційному веб-сайті органу, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої проводиться перевірка, та Мін’юсту інформація про початок проходження перевірки, копія заяви, посилання на заповнену декларацію в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно:

осіб, на яких поширюється дія статті 52-1 Закону України “Про запобігання корупції”;

осіб, які беруть чи брали участь в антитерористичній операції на сході України, а також у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;

осіб, інформація про яких в установленому порядку віднесена до державної таємниці.

Орган, який проводить перевірку, письмово інформує Мін’юст про неможливість оприлюднення інформації стосовно осіб, зазначених у цьому пункті.

{Порядок доповнено пунктом 23-1 згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

24. У разі коли в органі, в якому проводиться перевірка, відсутні технічні можливості для оприлюднення інформації, копії заяви особи, стосовно якої проводиться перевірка, зазначені інформація, копія заяви та посилання на заповнену декларацію в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті органу, якому підпорядковується зазначений орган. У такому випадку орган, в якому проводиться перевірка, надсилає в день початку проходження перевірки зазначену інформацію, засвідчену копію заяви в паперовій та/або електронній формі (скановані копії у форматі pdf) відповідному органу, який у той самий день оприлюднює їх на власному офіційному веб-сайті.

{Пункт 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015; в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

25. Голова суду в день, що настає за днем подання заяви суддею, який підлягає перевірці, надсилає до ДСА інформацію про початок проходження перевірки суддею, копію його заяви в паперовій та/або електронній формі (скановані копії у форматі pdf).

{Пункт 25 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

26. ДСА протягом трьох днів після надходження заяви особи, стосовно якої проводиться перевірка, розміщує на власному офіційному веб-сайті за принципами територіальності і спеціалізації інформацію про початок проходження перевірки суддею і копію заяви разом із посиланням на заповнену декларацію в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

{Пункт 26 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

27. У разі встановлення за результатами перевірки недостовірності відомостей, зазначених у пункті 2 частини п’ятої статті 5 Закону, Національне агентство з питань запобігання корупції протягом трьох робочих днів з дня виявлення всіх фактів недостовірності та/або невідповідності відомостей, але не пізніше ніж на тридцятий день з дня надходження запиту щодо особи, стосовно якої проводиться перевірка, повідомляє про них зазначеній особі.

{Пункт 27 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

28. Особа, стосовно якої проводиться перевірка, не пізніше ніж на п’ятнадцятий робочий день з дня отримання нею відповідного повідомлення надає письмове пояснення за фактами, зазначеними у пункті 27 цього Порядку, та підтвердні документи, які є обов’язковими для розгляду та врахування Національним агентством з питань запобігання корупції під час підготовки висновку про перевірку.

29. Органи перевірки надсилають відповіді (висновки) на запити керівників органів або керівників державної служби, в яких проводиться перевірка.

У разі встановлення щодо особи, стосовно якої проводилася перевірка, критерію, на підставі якого до неї застосовується заборона, передбачена частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, органи перевірки одночасно з надісланням відповідей (висновків) на запити керівників органів або керівників державної служби, в яких проводиться перевірка, надсилають до Мін’юсту копії таких відповідей (висновків) разом з копіями запиту та додатків до нього для внесення відомостей щодо таких осіб до Реєстру.

{Абзац другий пункту 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

{Пункт 29 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

30. Форма висновку Національного агентства з питань запобігання корупції про результати перевірки відомостей, зазначених у пункті 2 частини п’ятої статті 5 Закону, затверджується рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції.

{Пункт 30 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

31. Протягом місяця з дня початку проходження перевірки особою фізичні та юридичні особи можуть подати інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон, передбачених Законом, до органу перевірки чи до дорадчого громадського органу з питань люстрації при Мін’юсті.

32. Інформація про особу, стосовно якої проводиться перевірка, яка надійшла від фізичних та юридичних осіб до дорадчого громадського органу з питань люстрації при Мін’юсті, подається ним на розгляд відповідного органу перевірки, про що інформується Мін’юст.

33. Орган перевірки, що отримав інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, від фізичних та юридичних осіб чи дорадчого громадського органу з питань люстрації при Мін’юсті, зобов’язаний розглянути таку інформацію, перевірити її та у разі підтвердження її достовірності врахувати у відповідях (висновках) на запити керівників органів або керівників державної служби, в яких проводиться перевірка.

{Абзац перший пункту 33 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

{Абзац другий пункту 33 виключено на підставі Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

34. У разі коли інформацію не віднесено до відомостей, зазначених у пунктах 1 і 2 частини п’ятої статті 5 Закону, перевірку достовірності яких проводять органи перевірки, така інформація надсилається органом, в якому проводиться перевірка, компетентним органам у порядку, встановленому законом.

35. Якщо відповідь/висновок/копія судового рішення, що надійшли від органів перевірки за результатами перевірки, є неповними або суперечать іншим матеріалам перевірки, орган, в якому проводиться перевірка, з метою проведення додаткової перевірки чи уточнення отриманої інформації звертається із запитом до органів перевірки, які зобов’язані розглянути його та надати відповідь протягом десяти робочих днів.

{Пункт 35 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

36. На підставі відповіді/висновку/копії судового рішення, що надійшли від органів перевірки за результатами перевірки, відповідальний структурний підрозділ у триденний строк (з дня надходження останньої відповіді/висновку/копії судового рішення або з дня надходження відповіді/висновку/копії судового рішення, який є підставою для застосування заборони, передбаченої частиною третьою або четвертою статті 1 Закону) готує довідку про результати перевірки за формою згідно з додатком 5 та подає її керівнику органу або керівнику державної служби.

{Пункт 36 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

36-1. Довідка про результати перевірки щодо осіб, зазначених у пункті 18-2 цього Порядку, складається на підставі висновку про результати перевірки відомостей про особу, згідно з яким встановлено невідповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації), та з урахуванням відповіді/висновку органу перевірки достовірності відомостей щодо застосування критеріїв, визначених частиною четвертою статті 3 Закону, до осіб, які були народжені до 1973 року включно.

{Порядок доповнено пунктом 36-1 згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

37. Керівник органу або керівник державної служби не пізніш як на третій робочий день з дня складення довідки про результати перевірки за формою згідно з додатком 5 у разі встановлення недостовірності відомостей щодо особи, зазначених у пунктах 1 та/або 2 частини п’ятої статті 5 Закону, приймає рішення про звільнення такої особи та у той самий день надсилає в паперовій формі до Мін’юсту повідомлення про відповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації) за формою згідно з додатком 6 разом із засвідченою копією рішення про звільнення особи, інформація з яких не пізніш як на третій день з дня надходження до Мін’юсту вноситься до Реєстру.

{Пункт 37 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

38. Голова суду не пізніш як на третій день з дня отримання відповіді/висновку/копії судового рішення щодо судді складає довідку про результати перевірки за формою згідно з додатком 5.

Довідку про результати перевірки щодо голови суду складає керівник структурного підрозділу, відповідального за проведення перевірки.

{Пункт 38 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

Довідку про результати перевірки щодо осіб, зазначених у пункті 18-2 цього Порядку, складає голова суду або керівник структурного підрозділу, відповідального за проведення перевірки, на підставі висновку про результати перевірки матеріалів особової справи, в якому зазначено про невиявлення критеріїв здійснення очищення влади (люстрації).

{Пункт 38 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

У разі встановлення під час перевірки незастосування до судді заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, голова суду надсилає копію довідки про результати перевірки до ДСА в паперовій та/або електронній (у форматі Microsoft Word або pdf) формі, а у разі встановлення недостовірності відомостей, зазначених у пунктах 1 та/або 2 частини п’ятої статті 5 Закону, - копії довідки про результати перевірки та відповіді/висновку/судового рішення в паперовій та/або електронній (у форматі Microsoft Word або pdf) формі до ДСА та в паперовій формі до Мін’юсту.

{Абзац четвертий пункту 38 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

Відомості про результати перевірки не пізніш як на третій день з дня їх надходження до ДСА розміщуються на її офіційному веб-сайті.

Мін’юст протягом трьох днів з дня надходження у паперовій формі копій довідки про результати перевірки та відповіді/висновку/судового рішення надсилає їх до Вищої ради правосуддя з пропозицією ухвалити рішення про визнання порушення суддею вимог щодо несумісності з іншою діяльністю або статусом і звільнення його з посади.

{Абзац шостий пункту 38 в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

{Пункт 38 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

39. Висновок про проведення перевірки достовірності відомостей щодо наявності майна (майнових прав), зазначених у поданій особою за попередній рік декларації, та/або невідповідності вартості майна (майнових прав), зазначеного (зазначених) у декларації особи, що набуте (набуті) за час перебування на посадах, доходам, отриманим із законних джерел, може бути оскаржений особою в судовому порядку.

40. Усі матеріали перевірки, які надійшли до керівника органу або керівника державної служби, додаються до особової справи особи.

Усі матеріали перевірки, які надійшли до голови суду, додаються до особової справи судді.

{Абзац другий пункту 40 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

Мін’юст має право доступу до всіх матеріалів перевірки.

На запит особи, стосовно якої проводилася перевірка, з її особової справи надається копія матеріалів перевірки.

{Пункт 40 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

41. Особа, яка претендує на зайняття посади, передбаченої підпунктами 1-10 пункту 2 цього Порядку (крім особи, яка виявила бажання стати суддею) (далі - особа, яка претендує на зайняття посади), разом з документами, необхідними для її призначення на посаду, подає до відповідного органу заяву за формою згідно з додатком 1.

Особа, яка виявила бажання стати суддею, разом з документами, необхідними для її призначення на посаду, подає до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України заяву за формою згідно з додатком 1.

Неподання заяви особою, яка претендує на зайняття посади або яка виявила бажання стати суддею, є підставою для відмови у призначенні такої особи на посаду, на яку вона претендує.

Особа, яка претендує на зайняття посади або виявила бажання стати суддею та пройшла перевірку, подає засвідчену копію довідки про результати перевірки, видану органом, в якому така перевірка проводилася.

{Пункт 41 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

42. Відповідальний структурний підрозділ протягом десяти днів з дня надходження заяви особи, яка претендує на зайняття посади, перевіряє достовірність відомостей, зазначених у заяві такої особи, щодо незастосування до неї заборон, передбачених частиною третьою статті 1 Закону, на основі критеріїв, визначених частиною першою, пунктами 1-8 частини другої та пунктами 1 і 2 частини четвертої статті 3 Закону, про що складає висновок про результати перевірки відомостей про особу, в якому зазначено про невиявлення критеріїв здійснення очищення влади (люстрації), за формою згідно з додатком 2-1.

{Пункт 42 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

43. Виявлення відповідальним структурним підрозділом факту належності особи до переліку осіб, щодо яких застосовуються заборони, передбачені частиною третьою статті 1 Закону, на основі критеріїв, визначених частиною першою, пунктами 1-8 частини другої або пунктами 1 і 2 частини четвертої статті 3 Закону, є підставою для відмови такій особі у призначенні на посаду, на яку вона претендує.

44. Керівник органу або керівник державної служби надсилає до Мін’юсту в день виявлення факту, зазначеного в пункті 43 цього Порядку, повідомлення про відповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації) за формою згідно з додатком 6 у паперовій формі із засвідченою копією рішення про відмову у призначенні на посаду державної служби або на іншу посаду, зазначену у пункті 2 цього Порядку, інформація з яких протягом трьох днів з дня надходження до Мін’юсту вноситься до Реєстру.

{Пункт 44 в редакції Постанов КМ № 167 від 25.03.2015№ 99 від 24.01.2020}

45. У разі невиявлення відповідальним структурним підрозділом підстав для застосування щодо особи заборон, передбачених частиною першою, пунктами 1-8 частини другої та пунктами 1 і 2 частини четвертої статті 3 Закону, керівник органу або керівник державної служби може прийняти рішення про призначення такої особи на відповідну посаду.

46. Керівник органу або керівник державної служби не пізніше ніж на третій день після призначення особи на посаду, передбачену підпунктами 1-10 пункту 2 цього Порядку (крім посади судді), одночасно надсилає до органів перевірки у порядку, передбаченому пунктами 17-19 цього Порядку, запити.

46-1. Якщо після складення довідки про результати перевірки за формою згідно з додатком 5 від одного з органів перевірки, до яких надсилалися запити, або іншого органу надійшла додаткова інформація про особу, стосовно якої проводилася перевірка, така інформація враховується відповідальним структурним підрозділом.

Якщо додаткова інформація містить відомості про підстави застосування критеріїв здійснення очищення влади (люстрації), визначених статтею 3 Закону, така особа має бути звільнена з посади відповідно до цього Порядку. Попередня довідка підлягає скасуванню, при цьому складається нова довідка з урахуванням отриманої додаткової інформації.

{Порядок доповнено пунктом 46-1 згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

47. Щодо особи, яка призначена на посаду, передбачену підпунктами 1-10 пункту 2 цього Порядку (крім посади судді), проводиться перевірка у строки та в порядку, визначені пунктами 20-2427-3739-40 цього Порядку.

Керівник органу або керівник державної служби не пізніше ніж на третій день з дня надходження відповіді/висновку/копії судового рішення, якими встановлено недостовірність відомостей, зазначених у пунктах 1 та/або 2 частини п’ятої статті 5 Закону, приймає рішення про звільнення особи.

48. Перевірка щодо особи, яка виявила бажання стати суддею, проводиться у строки та в порядку, визначені законодавством про судоустрій і статус суддів.

49. У разі призначення особи на іншу посаду в межах одного органу державної влади (у тому числі в разі призначення особи з територіального органу в апарат центрального органу виконавчої влади і навпаки) чи органу місцевого самоврядування, призначення в порядку переведення на посаду з одного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування до іншого органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, призначення в порядку переведення особи, яка перебуває на посаді в органі державної влади, що припиняється, на посаду до іншого органу державної влади, до якого переходять повноваження та функції органу державної влади, що припиняється, та в разі, коли щодо такої особи перевірка не проводилася (не розпочиналася), проводиться перевірка у строки та в порядку, визначені пунктами 41-47 цього Порядку.

{Абзац перший пункту 49 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

{Абзац другий пункту 49 виключено на підставі Постанови КМ № 167 від 25.03.2015}

49-1. Перевірці підлягають особи, які займають посади, передбачені пунктами 1-10 частини першої статті 2 Закону, а також особи, за якими в установленому законодавством порядку зазначені посади зберігаються.

{Порядок доповнено пунктом 49-1 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

49-2. У разі звільнення особи (крім переведення) або її смерті перевірка припиняється, керівник органу або керівник державної служби, в якому проводиться перевірка, надсилає не пізніш як на третій день з дня звільнення особи або отримання документа про її смерть до органів перевірки повідомлення про припинення перевірки за формою згідно з додатком 7.

{Порядок доповнено пунктом 49-2 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

49-3. У разі звільнення особи шляхом переведення з органу, в якому розпочато перевірку стосовно такої особи, перевірка проводиться у строки та порядку, визначені пунктами 17-40 цього Порядку. Копія довідки про результати перевірки надсилається у той же день до органу, до якого особа переведена.

{Порядок доповнено пунктом 49-3 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

49-4. Орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, в який особа призначена в порядку переведення, у разі звільнення такої особи (зокрема в порядку переведення до іншого органу) або її смерті, повідомляє органу, в якому розпочато перевірку стосовно такої особи, з одночасним надсиланням копії наказу про звільнення або копії документа про її смерть.

{Порядок доповнено пунктом 49-4 згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

49-5. У разі поновлення особи на посаді, зазначеній у пункті 2 цього Порядку, за рішенням суду та в разі, коли щодо такої особи не була завершена перевірка, така перевірка продовжується з моменту поновлення особи на посаді.

{Порядок доповнено пунктом 49-5 згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

50. Особи, винні в порушенні цього Порядку, несуть відповідальність згідно із законом.

51. Персональні дані осіб, стосовно яких проводиться перевірка, а також копії документів, отримані органами під час її проведення, обробляються, зберігаються та поширюються з урахуванням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.

{Порядок доповнено пунктом 51 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015}

 


 

 

Додаток 1
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 3 листопада 2019 р. № 903)

ЗАЯВА
про проведення перевірки, передбаченої Законом України “Про очищення влади”

{Додаток 1 в редакції Постанов КМ № 167 від 25.03.2015№ 903 від 03.11.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

 

Додаток 2
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. № 167)

ЗАЯВА
про застосування заборони, передбаченої Законом України “Про очищення влади”

{Додаток 2 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 903 від 03.11.2019№ 99 від 24.01.2020}

 

Додаток 2-1
до Порядку

ВИСНОВОК
про результати перевірки відомостей про особу

{Порядок доповнено додатком 2-1 згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

 

Додаток 3
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 24 січня 2020 р. № 99)

ЗАПИТ
про проведення перевірки, передбаченої Законом України “Про очищення влади”

{Додаток 3 в редакції Постанов КМ № 167 від 25.03.2015№ 99 від 24.01.2020}

 

Додаток 4
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. № 167)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про початок проходження перевірки відповідно до Закону України “Про очищення влади”

{Додаток 4 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

 

Додаток 5
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. № 167)

ДОВІДКА
про результати перевірки, передбаченої Законом України “Про очищення влади”

{Додаток 5 в редакції Постанови КМ № 167 від 25.03.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

 

Додаток 6
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 24 січня 2020 р. № 99)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про відповідність критеріям здійснення очищення влади (люстрації)

{Порядок доповнено додатком 6 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015; в редакції Постанови КМ № 99 від 24.01.2020}

 

Додаток 7
до Порядку

ПОВІДОМЛЕННЯ
про припинення перевірки

{Порядок доповнено додатком 7 згідно з Постановою КМ № 167 від 25.03.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

 


 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2014 р. № 563

ПЕРЕЛІК
органів, що проводять перевірку достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”

Найменування органу, що проводить перевірку

Відомості, щодо яких орган проводить перевірку

Строк подання відповідей

Мін’юст

інформація з Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України “Про очищення влади”, про наявність або відсутність відомостей про особу

не більш як десять днів

МВС

відомості щодо заборон, які можуть бути застосовані до:

не більш як 30 днів

осіб, які обіймали посаду (посади) у період з 21 листопада 2013 р. по 22 лютого 2014 р. та не були звільнені протягом зазначеного періоду з відповідної посади (посад) за власним бажанням:

- працівника правоохоронного органу, який брав участь у затриманні осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;

- працівника правоохоронного органу, який складав та/або сприяв складенню рапортів, протоколів про адміністративне правопорушення, повідомлень про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, обвинувальних актів стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;

- слідчого органу досудового розслідування, дізнавача, оперативного працівника, інспектора, який проводив слідчі та оперативні дії стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;

працівників органів внутрішніх справ та інших правоохоронних органів, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на кримінальне переслідування та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію відповідно до Закону України від 27 лютого 2014 р. № 792-VII “Про внесення змін до Закону України “Про застосування амністії в Україні” щодо повної реабілітації політичних в’язнів”

Національне агентство з питань запобігання корупції

відомості щодо заборон, які можуть бути застосовані до осіб у частині недостовірності відомостей щодо наявності майна (майнових прав), зазначених у поданих ними за попередній рік деклараціях осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та/або невідповідності вартості майна (майнових прав), вказаного (вказаних) у поданих ними деклараціях, набутого (набутих) за час перебування на посадах, визначених пунктами 1-10 частини першої статті 2 Закону України “Про очищення влади”, доходам, отриманим із законних джерел

не більш як 60 днів

СБУ

відомості щодо заборон, які можуть бути застосовані до осіб, які були штатними працівниками чи негласними агентами в КДБ СРСР, КДБ УРСР, КДБ інших союзних республік колишнього СРСР, Головному розвідувальному управлінні Міністерства оборони СРСР, закінчили вищі навчальні заклади КДБ СРСР (крім технічних спеціальностей)
осіб, які обіймали посаду (посади) у період з 21 листопада 2013 р. по 22 лютого 2014 р. та не були звільнені протягом зазначеного періоду з відповідної посади (посад) за власним бажанням:
працівника правоохоронного органу, який брав участь у затриманні осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;
працівника правоохоронного органу, який складав та/або сприяв складенню рапортів, протоколів про адміністративне правопорушення, повідомлень про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, обвинувальних актів стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;
слідчого органу досудового розслідування, дізнавача, оперативного працівника, інспектора, який проводив слідчі та оперативні дії стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;
працівника органів внутрішніх справ та інших правоохоронних органів, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на кримінальне переслідування та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію відповідно до Закону України від 27 лютого 2014 р. № 792-VII “Про внесення змін до Закону України “Про застосування амністії в Україні” щодо повної реабілітації політичних в’язнів

не більш як 30 днів

Офіс Генерального прокурора

відомості щодо заборон, які можуть бути застосовані до:

осіб, які обіймали у період з 21 листопада 2013 р. по 22 лютого 2014 р. посаду та не були звільнені протягом зазначеного періоду з відповідної посади за власним бажанням:

не більш як 30 днів

 

працівника органу прокуратури, який здійснював процесуальне керівництво, вносив подання, погодження, підтримував клопотання про застосування запобіжних заходів, підтримував державне обвинувачення у суді стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;

 

 

працівника правоохоронного органу, який складав та/або сприяв складенню рапортів, протоколів про адміністративне правопорушення, повідомлень про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, обвинувальних актів стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;

 

 

 

слідчого органу досудового розслідування, дізнавача, оперативного працівника, інспектора, який проводив слідчі та оперативні дії стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”;

 

 

працівників прокуратури, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на кримінальне переслідування та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію відповідно до Закону України від 27 лютого 2014 р. № 792-VII “Про внесення змін до Закону України “Про застосування амністії в Україні” щодо повної реабілітації політичних в’язнів”

 

ДСА

відомості щодо заборон, які можуть бути застосовані до:

не більш як десять днів

осіб, які обіймали у період з 21 листопада 2013 р. по 22 лютого 2014 р. посаду судді і постановили ухвалу про дозвіл на затримання з метою приводу, про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, ухвалили рішення про притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Законів України від 29 січня 2014 р. № 737-VII “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань” і від 21 лютого 2014 р. № 743-VII “Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України”, та не були звільнені протягом зазначеного періоду з відповідної посади за власним бажанням;

осіб, які, обіймаючи відповідну посаду у період з 25 лютого 2010 р. по 22 лютого 2014 р., своїм рішенням, дією чи бездіяльністю, що встановлено рішенням суду щодо них, яке набрало законної сили, здійснювали заходи, спрямовані на узурпацію влади Президентом України Віктором Януковичем, підрив основ національної безпеки, оборони чи територіальної цілісності України, що спричинило порушення прав і свобод людини;

осіб, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю, що встановлено рішенням суду щодо них, яке набрало законної сили, здійснювали у період з 21 листопада 2013 р. по 22 лютого 2014 р. заходи, спрямовані на перешкоджання реалізації конституційного права громадян України збиратися мирно і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації або на завдання шкоди життю, здоров’ю, майну фізичних осіб;

осіб, стосовно яких встановлено рішенням суду, яке набрало законної сили, що вони:

- співпрацювали із спецслужбами інших держав як таємні інформатори з метою оперативного надання інформації;

- своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на підрив основ національної безпеки, оборони чи територіальної цілісності України;

- закликали публічно до порушення територіальної цілісності та суверенітету України;

- розпалювали міжнаціональну ворожнечу;

- своїми протиправними рішеннями, дією чи бездіяльністю призвели до порушення прав людини та основоположних свобод, визнаних рішенням Європейського суду з прав людини;

суддів, які постановлювали ухвали про дозвіл на затримання з метою приводу, про застосування запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою, ухвалювали обвинувальні вироки, залишали їх без змін щодо осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію відповідно до Закону України від 27 лютого 2014 р. № 792-VII “Про внесення змін до Закону України “Про застосування амністії в Україні” щодо повної реабілітації політичних в’язнів”

{Перелік із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 99 від 24.01.2020}

 


 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2014 р. № 563

ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

1. У додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85 “Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 29, ст. 814, № 48, ст. 1266) у позиції “Мін’юст” цифри “697” і “697” замінити відповідно цифрами “743” і “743”.

2. Пункт 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 р. № 236 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 55, ст. 1507), доповнити підпунктом 92-1 такого змісту:

“92-1) проводить перевірку достовірності відомостей, зазначених у пункті 2 частини п’ятої статті 5 Закону України “Про очищення влади”;”.

3. У Положенні про Міністерство юстиції України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2014 р. № 228 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 54, ст. 1455):

1) пункт 1 після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:

“Мін’юст є органом, уповноваженим на забезпечення проведення перевірки, передбаченої Законом України “Про очищення влади”.”.

У зв’язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п’ятим;

2) пункт 3 доповнити підпунктом 2-1 такого змісту:

“2-1) забезпечення проведення перевірки, передбаченої Законом України “Про очищення влади”;”;

3) пункт 4 доповнити підпунктами 53-1 і 53-2 такого змісту:

“53-1) забезпечує відповідно до Закону України “Про очищення влади”:

проведення перевірки, передбаченої зазначеним Законом;

формування та ведення Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України “Про очищення влади”, надання інформації із зазначеного Реєстру та оприлюднення на власному веб-сайті відомостей з нього;

53-2) звертається до Вищої ради юстиції та/або Вищої кваліфікаційної комісії суддів України з поданням про звільнення суддів у випадках, визначених Законом України “Про очищення влади”;”.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь