Спрощена процедура державної реєстрації речових прав у разі втрати чи пошкодження правовстановлюючих документів
Спрощена процедура державної реєстрації речових прав у разі втрати чи пошкодження правовстановлюючих документів
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 № 1127 (далі – Порядок).
Вищезазначеним Порядком передбачено спрощену процедуру державної реєстрації прав на земельну ділянку та державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 року у разі втрати чи пошкодження правовстановлюючих документів.
Пункт 53 Порядку встановлює, що для державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельну ділянку, права власності на об’єкт нерухомого майна, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 року відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням відповідного державного акта на право власності чи постійного користування земельною ділянкою, свідоцтва про право власності на нерухоме майно використовуються відомості з Державного земельного кадастру або Реєстру прав власності на нерухоме майно, який є архівною складовою частиною Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, та паперовий носій інформації (реєстрові книги, реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації).
У разі наявності в заявника копії примірника втраченого, пошкодженого чи зіпсованого державного акта, свідоцтва про право власності на нерухоме майно подається також відповідна копія.
Звертаємо увагу, що державна реєстрація прав у випадку, передбаченому цим пунктом, проводиться виключно за умови встановлення державним реєстратором наявності зареєстрованих речових прав на підставі таких документів у Державному земельному кадастрі чи в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, або на паперових носіях інформації (в реєстрових книгах, реєстраційних справах, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації), з обов’язковим зазначенням у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про втрату, пошкодження чи зіпсування відповідного документа.
Отже, дана норма законодавства дає можливість громадянам не подавати копію примірника втраченого чи зіпсованого правовстановлюючого документа, тому що, на сьогоднішній день державним реєстратором самостійно використовуються відомості з Державного земельного кадастру або Реєстру прав власності на нерухоме майно, для проведення відповідної державної реєстрації права власності.
Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області