Оскарження рішення, дії або бездіяльності державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Вимоги щодо оформлення скарги.
Оскарження рішення, дії або бездіяльності державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Вимоги щодо оформлення скарги.
З 2016 року запроваджено дворівневу процедуру адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів шляхом внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 року № 755 – IV (далі – Закон).
Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені не тільки до суду, а й безпосередньо до Міністерства юстиції України та його територіальних органів. У разі незгоди з результатом розгляду скарги останнім – безпосередньо до Міністерства юстиції.
Скарга обов’язково повинна відповідати вимогам щодо форми, змісту та підстав такого звернення, установленим Законом.
Відповідно до частини 5 статті 34 Закону, скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації або територіального органу Міністерства юстиції подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити;
- повне найменування (ім`я) скаржника, його місце проживання чи перебування або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім`я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;
- зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, порушені на думку скаржника;
- викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
- відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати скасування оскаржуваного рішення, повідомлення або реєстраційної дії державного реєстратора та/або внесення відомостей до Єдиного державного реєстру;
- підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.
До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника – довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.
При цьому слід зазначити, що відповідно до частини 3 статті 34 Закону: рішення, дія або бездіяльність державного реєстратора або суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскарженні до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю. Рішення, дія або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України протягом 15 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
Розгляд скарг здійснюється у строки, встановлені Законом України «Про звернення громадян» з урахуванням особливостей, передбачених законами, які обраховуються з моменту реєстрації такої скарги суб’єктом, який її розглядатиме. Загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.
Таким чином, на законодавчому рівні надано можливість громадянам оскаржувати рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора або суб’єкта державної реєстрації не тільки до судових органів, але й цілком безкоштовно до Міністерства юстиції України та його територіальних органів.
Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області