Шанс легалізувати активи, приховані від оподаткування

Дата: 02.08.2021 10:05
Кількість переглядів: 54

Державна податкова інспекція повідомляє, що 21 липня 2021 року набрав чинності Закон від 15.06.2021 № 1539-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету".

Даний документ визначає особливості проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб. Так, громадяни України матимуть право подати одноразову добровільну декларацію із зазначенням активів, що їм належать, і з яких не були сплачені податки і збори до 1 січня 2021 року. При цьому у добровільній декларації не потрібно буде вказувати інформацію про джерела походження задекларованих активів.

Подача одноразової (спеціальної) добровільної декларації є правом, а не обов’язком фізичної особи. Декларант звільняється від кримінальної, адміністративної та фінансової відповідальності у випадку декларування таких активів.

Одноразове добровільне декларування проводитиметься з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року та передбачатиме сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.

 

Михайло Яцина: «Без податків нема держави»

 

Липень – місяць перших підсумків та прогнозів, своєрідний екватор, який може спрогнозувати успішне чи не дуже завершення року. Саме на початку другого місяця літа податківці відзначають своє професійне свято – День податківця України. Про те, як спрацювали фахівці податкового відомства Тернопільщини у першому півріччі цього року, чи зумів бізнес продуктивно діяти в режимі послабленого карантину, що нового чекати від змін податкового законодавства і як із перевірками суб’єктів господарювання – наша розмова із начальником Головного управління ДПС у Тернопільській області Михайлом Яциною.

– Для початку розмови розкажіть, наскільки успішно вдалося спрацювати у першому півріччі цього року.

– На мою думку, перше півріччя цього року було досить успішним. Користуючись нагодою, хотів би подякувати бізнесу за свідоме ставлення до сплати податків. Звісно, що нестабільна ситуація із коронавірусним захворюванням ускладнила діяльність підприємництва, економіки. Проте субєкти господарювання нашого краю належно подбали про фінансове забезпечення країни, виконуючи свій конституційний обовязок щодо сплати податків. Адже вони перерахували впродовж першого півріччя цього року до бюджетів усіх рівнів понад 4,6 млрд грн податкових платежів. Порівняно з січнем-червнем 2020 року надходження до зведеної казни зросли на 1,2 млрд гривень або на 34,1 відсотка. При чому з усієї суми надходжень до загального фонду державного бюджету надійшло більше 2,1 млрд грн, місцеві бюджети отримали трохи більше 2,5 млрд гривень.

Відрадно, що платники нашого краю добре усвідомлюють, що сплачені податки – це фінансова життєдіяльність країни, іншими словами: нема податків – нема держави.

– Михайле Васильовичу, яка ситуація із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, чи часто бізнесмени використовують програмні РРО у своїй діяльності?

– На початок липня 574 субєкти підприємництва нашого краю застосовували у своїй діяльності безкоштовне програмне рішення. При чому приватні підприємці активніше впроваджують програмні РРО. Адже таких є 518 осіб. Серед юридичних осіб програмному рішенню надали перевагу 56. Проте спостерігається все ж позитивна тенденція до зростання кількості користувачів програмних рішень. Адже встановити його можна самостійно і безкоштовно. До того ж покрокова інструкція зі встановлення ПРРО, відеоуроки, відповіді на найактуальніші питання та нормативно-правові документи знаходяться у спеціальному однойменному банері «Програмні РРО» на субсайті Головного управління ДПС у Тернопільській області (tax.gov.ua/baneryi/programni-rro).

– З липня розпочалися перевірки бізнесу щодо використання необлікованої найманої праці. Яка участь у цьому податківців?

З метою оперативного виявлення роботодавців, що мають найвищий ризик використання незадекларованої праці, ГУ ДПС Тернопільщини спільно з Управлінням Держпраці у Тернопільській області здійснює співпрацю щодо обміну інформацією про невідповідність кількості працівників роботодавця обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг) до середніх показників за відповідним видом економічної діяльності. Також детального вивчення потребують випадки невідповідності кількості одночасно працюючих реєстраторів розрахункових операцій кількості працівників роботодавця із зазначенням розташування.

До того ж триває обмін інформацією щодо суб’єктів господарювання, які виплачують заробітну плату працівникам нижче мінімальної. 

На сьогодні спостерігається позитивна динаміка зі збільшення кількості працевлаштованих належним чином працівників. Так, упродовж першої половини липня платники податків подали повідомлення до ГУ ДПС в області про працевлаштування 2941 працівника, що в середньому становить 196 осіб за день.

Принагідно хотів би подякувати свідомим субєктам господарювання, які оформили трудові відносини з працівниками. Роботодавцям же, які ігнорують виконання свого обов’язку, нагадую про встановлену законодавством відповідальність за використання праці неоформлених працівників. Якщо говорити мовою цифр, то це 60 тис. гривень за виявлене порушення вперше, та 180 тис. гривень, якщо порушення виявлено повторно впродовж двох років.

 

– Михайле Васильовичу, упродовж червня ряд наших краян отримали «листи щастя» про сплату податку на нерухоме майно. Якщо є якісь питання щодо розміру платежу, корегування площі нерухомості або ж не отримали таких повідомлень, хоч знають стовідсотково, що мають платити такий податок, куди звертатися людям?

– Власники житлової нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкового  повідомлення-рішення, можуть звернутися до контролюючого органу за місцем проживання та провести звірку даних щодо об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку, а також нарахованої суми самого податку.

– Наскільки популярні електронні сервіси податкової серед жителів Тернопільщини?

– Можу вас запевнити, що наші краяни достойно оцінили переваги податкових сервісів, особливо у час карантину. Погодьтесь, набагато комфортніше і безпечніше звітувати із дому, ніж особисто відвідувати велелюдні місця.

Тож з початку року платники Тернопільського краю отримали 11650 сертифікатів електронного цифрового підпису. Адже у час карантинних обмежень наявність електронного цифрового підпису забезпечує цілодобовий доступ до електронних сервісів податкової служби в режимі онлайн у зручний для себе час доби, без відвідання установ.

Важливо, що податкова служба продовжує удосконалювати уже діючі та розробляти нові електронні сервіси, аби максимально мінімізувати особисте спілкування з суб’єктами підприємництва, чим забезпечити останнім комфортні умови для провадження діяльності.

Принагідно нагадую, що у приміщенні Центру обслуговування платників Тернопільської ДПІ працівники сектору реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДПС України надають послуги з безкоштовної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису для юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень