Відповіді на поширені запитання щодо е-лікарняних

Дата: 30.09.2021 09:02
Кількість переглядів: 30

Уже з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх паперових
попередників. Упродовж наступних двох тижнів інформаційні системи, протоколи обміну
даними і правила створення медичних висновків доопрацюють – аби врахувати помилки і
нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового
періоду.

Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад,
зміниться термін формування медвисновку і номер е-лікарняного.
Але більшість положень залишаться чинними – головні з них ми докладно
роз’яснили у серії публікацій про електронні лікарняні (у телеграм-каналі
https://t.me/socialfund їх можна зручно знайти за тегом #елікарняні). Щодо інших
консультували у коментарях в соцмережах і під час індивідуальних звернень.
Публікуємо відповіді на найпоширеніші із запитань, які ми отримуємо від
застрахованих осіб і їх роботодавців, та які ще не висвітлювали в роз’ясненнях:
Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав загальне
захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?
В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за оновленими
кодами – вони відрізняються від визначених для паперових листків непрацездатності. Якщо
в паперових лікарняних для загального захворювання та травми невиробничого характеру
визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 - Тимчасова
непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком
на виробництві».
Діагноз – персональні дані працівника. Тож з’ясовувати деталізовану причину
непрацездатності не варто.
Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму
невиробничого характеру, роботодавці запитують в співробітника пояснення. Чи
потрібно це роботи у випадку е-лікарняних?
Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування, аби
правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога по тимчасовій
непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми при вчиненні
кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди своєму здоров’ю, хвороби
або травми через сп’яніння тощо.
Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або загальне
захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.
Водночас, в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи
наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі
сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має відмовити в призначенні
допомоги.
Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-
лікарняний лише після одужання?
Ні, застрахованій особі, яка довго хворіє, Фонд соціального страхування України
оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у випадку паперових листків, один

страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони
створюються як продовження первинного і підлягають оплаті кожен після своєї видачі.
Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем одноосібно до 15
календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть
створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження
тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).
Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-лікарняному, має
ґрунтуватись на індивідуальних показниках стану здоров’я людини та медичних протоколах.
Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий
медичний висновок, на підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний.
Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати лише після
завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, не варто формувати надто довгі
медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав.

Багато запитань, що надходять до ФССУ, стосуються функціонування і роботи
кабінету страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України. Щодо цих питань
потрібно звертатись на гарячу лінію ПФУ: 0-800-503-753
Добірка основних публікацій щодо електронних лікарняних:
? Коли на час перехідного періоду е-лікарняні стають готовими до сплати:
https://t.me/socialfund/1395
? Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними:
https://t.me/socialfund/1408
? Як можна подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://t.me/socialfund/1389
? Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний: https://t.me/socialfund/1351
? Як діяти роботодавцю, якщо працівнику відкрили е-лікарняний: https://t.me/socialfund/1356

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень