Борсуківська громада
Тернопільська область, Кременецький район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Як діяти працівнику, якому відкрили е-лікарняний?

Дата: 18.10.2021 16:00
Кількість переглядів: 302

Уже всі заклади охорони здоров’я України формують медичні висновки
замість видачі паперових лікарняних – сьогодні створено майже 1,4 млн медвисновків
про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм.
На їх підставі було сформовано і передано до Фонду соціального страхування
України на оплату 130 тисяч е-лікарняних.
Тож, вам створили медичний висновок. Як діяти?
? Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати
працездатності для вас автоматично відкриється електронний лікарняний.
? Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову
непрацездатність (МВТН), який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду.
Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку
для вашої дитини, яка потребує догляду.
? Одразу після створення медичного висновку на ваш контактний номер
телефону надійдуть два повідомлення:
- від E-health щодо створення медичного висновку із указанням його номеру;
- та від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка
непрацездатності, його номеру і періоду дії.
? Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким
зручним обом способом, наприклад, телефоном.
? Це все! Тепер ваше завдання – швидше одужувати і чекати на виплати від
Фонду соціального страхування України та роботодавця. За станом фінансування
лікарняних зручно слідкувати в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund
(інформація щоденно оновлюється за тегами #фінансування_оперативно і
#фінансування_страхувальників).
? Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш
е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть
призначення допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду
непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.
? Зверніть увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про вашу
непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення – він не
дізнається, чим саме ви хворіли. Тому не потрібно передавати роботодавцю медичний
висновок про вашу тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для вас
витяг, – він містить персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального
забезпечення.
Розглянемо окремі поширені випадки:
Якщо ви одужали раніше

? Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом
«закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття
(планова дата одужання або наступного огляду).
? Якщо ви одужаєте раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити
лікар – під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний
висновок, який скоротить дію лікарняного.
Якщо ви довго хворієте
? Якщо ви не одужаєте у визначений в первинному е-лікарняному термін,
лікар створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий
е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно
повідомити роботодавця.
? Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного
страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного
до знаку дефісу). За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо –
це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати
одужання.
? Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-
лікарняний) створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до
реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу.
? Якщо ви лікувались від важких захворювань або травм, маєте ускладнення і
показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-
консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить вас на таке лікування до
санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих
оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі.
Окремо за час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період
е-лікарняний.
Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ:
http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799
Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої
причини
? Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час вашої
хвороби може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив вас на
14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів
ви все ж захворіли.
? Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони визначають
пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні.
Так, лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу)
переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у
розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними
тощо (які оплачують залежно від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А
електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у
той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності.

? Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального
забезпечення розрахує роботодавець.

Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-
лікарняного
? Щось пішло не так. Варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити
помилку.
? Повідомлення про створення медичного висновку може не надійти, якщо
ваші персональні дані, наявні в лікаря, неактуальні. Разом перевірте правильність
введеної інформації – можливо, ви змінили прізвище, у вас оновився номер телефону
або не заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця
про зміни ваших персональних даних!
? Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення ви отримаєте
повідомлення.
? Переглянути свій медичний висновок можна на Єдиному порталі державних
послуг Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису
сформованого медичного висновку з SMS).
? Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна
інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77.
? Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-
лікарняного: у вашому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або
вказано неактуальний номер телефону, або е-лікарняний не було створено.
? У першу чергу запитайте в лікаря, чи було ним отримано відповідь від
Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не
сформуватись, якщо система не знайде вас у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не
зможе підтвердити ваше працевлаштування. Якщо ви працевлаштовані, зверніться до
роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин: 0800-503-
753.
? Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Ви
можете самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього потрібно
авторизуватись у вашому кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою
ЕЦП або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же ви зможете оновити свій
контактний номер телефону.
Як дізнатись дату фінансування допомоги за е-лікарняним?
? Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта
днів аж до одужання фінансується Фондом соціального страхування України
незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є
допомоги по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми тощо, які
оплачуються за кошти ФССУ з першого дня.

? Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику прямо залежить від
дати подання роботодавцем заяви-розрахунку.
? Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом
оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
? Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, ви
можете слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду:
https://t.me/socialfund.
? Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано
заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом
#фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після
здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати
допомог працівникам.
? Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх
роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом
#фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і
означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже
знаходяться на рахунку роботодавця.
? Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити
допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк,
установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від
ФССУ.
? Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером
гарячої лінії ФССУ: 0800-50-18-92, або в управлінні виконавчої дирекції Фонду, де
зареєстровано вашого роботодавця, контакти у розрізі регіонів:
http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493.

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування
України


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь