Новації податкового законодавства, застосування РРО та функціонування електронних сервісів ДПС

Дата: 23.10.2021 11:29
Кількість переглядів: 27

Днями начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Михайло Яцина під час Інтернет-конференції поспілкувався онлайн про РРО, електронні сервіси, податкові новації.

На сьогодні у платників податків є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до податкових органів без особистих візитів до податкової служби.

Для цього на вебпорталі ДПС України забезпечено доступ до низки безкоштовних електронних сервісів (https://tax.gov.ua).

У період карантину варто максимально користуватися послугами ДПС дистанційно, усвідомити переваги такого формату спілкування з податковими органами, адже скориставшись онлайн-сервісами вебпорталу ДПС, платник матиме можливість отримати всю необхідну інформацію без особистих візитів до Центрів обслуговування платників.

 

Які види електронних підписів треба, щоб почати працювати з програмним РРО?

Михайло ЯЦИНА: Щоб відкрити, закрити зміну чи відправити електронні чеки на фіскалізацію потрібен підпис уповноваженої особи (касира)  або підпис печатки з номером (печатка каси). Для отримання сертифікату печатки з номерами не обов’язково мати фізичну печатку.

Наприклад, у організації є одна каса і два касири, які позмінно на ній працюють. Для цього є два варіанти організації роботи касирів з КЕП для роботи з ПРРО:

1. необхідно отримати підписи на всіх касирів, тобто три КЕП з різними ПІБ для того, щоб кожен касир мав змогу зі своїм електронним підписом відкрити/закрити зміну на цій касі;

2. організація отримує один підпис печатки для каси, і тоді будь-який касир використовує саме цей сертифікат при роботі з програмним РРО.

Звертаю увагу, що електронні підписи касирів та печаток мають бути обов’язково зареєстровані у контролюючому органі!

 

Цікавить, яку кількість печаток необхідно реєструвати, якщо є декілька програмних РРО?

Михайло ЯЦИНА: Чинним законодавством у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі не передбачено обмежень щодо кількості електронних печаток під час їх реєстрації суб’єктом господарювання, який має декілька ПРРО.

При цьому за допомогою одного сертифікату електронного підпису та/або печатки можна працювати одночасно тільки на одному ПРРО і тільки одним касиром. Тому при одночасному використанні декількох ПРРО необхідно мати відповідну кількість зареєстрованих касирів, щодо яких було подано повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

 

Який термін проведення камеральної перевірки при декларуванні доходів за податковою амністією?

Михайло ЯЦИНА: Відповідно до п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України одноразова (спеціальна) добровільна декларація підлягає перевірці у спеціальному порядку протягом 60 календарних днів, що настають за днем подання йому відповідної декларації.

 

Мені відмовлено у податковій знижці. Які саме є обмеження щодо її отримання?

Михайло ЯЦИНА: Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

Якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Чи потрібно скачувати додатково програмне забезпечення для того, аби користуватися Електронним кабінетом?

Михайло ЯЦИНА: Користування Електронним кабінетом не потребує встановлення окремого програмного забезпечення. Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється за допомогою кваліфікованого електронного підпису, який можна отримати в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів у ЦОП Тернопільської ДПІ, каб. 122.

Також поінформую, що скористатися податковими електронними сервісами стало ще простіше. Мінцифри та Державна податкова служба України спростили вхід до Електронного кабінету. Для швидкого входу користувач може скористатися QR-кодом:

- обрати спосіб входу Дія та «Отримати код»;

- відсканувати QR-код;

- підтвердити особу через мобільний додаток «ДІЯ» та підписати Запит.

Звертаємо увагу, що Електронний кабінет працює 24/7, крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень