Етапи проходження е-лікарняного для фінансування допомоги
Щодня до Фонду соціального страхування України надходить на оплату
21,4 тисячі лікарняних на загальну суму близько 70 мільйонів гривень – вони
містяться в понад 4 тисячах заявах-розрахунках, які роботодавці формують за
лікарняними працівників і подають до ФССУ.
І хоча запровадження електронних лікарняних дозволило
автоматизувати процес отримання допомог для працівників (українцям тепер не
потрібно передавати свій лікарняний чи інші паперові документи, усе вже є в
системі!), сам по собі е-лікарняний не містить фінансових даних. Тож для
оплати все ще потребує додаткового опрацювання з боку роботодавця і
пильного контролю фахівців Фонду соціального страхування України з
подальшою верифікацією.
Навіть досвідчені бухгалтери подекуди припускаються помилок при
розрахунку – 30% заяв-розрахунків, що надходять до Фонду, містять помилки.
Вони впливають на розмір допомоги та можуть призвести до надмірних
видатків, тож фахівці ФССУ щоденно перевіряють тисячі лікарняних, аби всі
працівники отримали справедливі виплати, а система соціального страхування
працювала ефективно.
Автоматизована перевірка лікарняних сигналізує про факт наявності
помилок, однак виправити їх можливо лише вручну у тісній взаємодії фахівця
Фонду соціального страхування України та роботодавця – працівники Фонду
знають усіх своїх страхувальників і тримають із ними постійний зв’язок.
Розрахунково, робота фахівців ФССУ з перевірки та виправлення
помилок у заявах дозволяє упередити необґрунтовані та надмірні видатки з
бюджету Фонду на від 3 до 6 мільярдів гривень щороку.
У інфографіці розповідаємо, які саме етапи проходить е-лікарняний,
перш ніж за ним фінансується допомога, як проходить перевірка фахівцями
Фонду та верифікація кожної виплати.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування
України