Чи надсилається платнику рішення про автоматичне врахування таблиці даних платника податку?
Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку
коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань
зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі
податкових накладних» (далі – Порядок), платник податку має право подати до ДПС
таблицю даних платника ПДВ (далі – Таблиця) за встановленою формою згідно з додатком 5
до Порядку.
Згідно з п. 14 Порядку Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в
якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника
податку.
Згідно з п.16 Порядку комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування
або неврахування Таблиці, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог, встановлених ст.
42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), Законів України від 22 травня 2003 року №
851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та
від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі
послуги» (далі – Закон № 2155).
Відповідно до п. 17 Порядку у рішенні про неврахування Таблиці в обов’язковому
порядку зазначається причина такого неврахування.
Згідно з п. 18 Порядку Таблиця враховується ДПС в автоматичному режимі у разі,
коли:
така таблиця подається платниками податку – сільськогосподарськими
товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до
Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського
господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня
2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 ПКУ та
мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки,
загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які
відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного
року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у
поданій Таблиці зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за
кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні,
молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти;
яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не
зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з
УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08);
зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння,
плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
зазначена Таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P,
розрахованих у порядку, встановленому п. 3 Порядку, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм х
1,4, та в такій Таблиці зазначені товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з податковими
накладними/розрахунками коригування, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців
у Єдиному реєстрі податкових накладних, становить більше 25 відс. загального обсягу
операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.
Пунктом 19 Порядку визначено, що комісії контролюючих органів приймають
рішення про неврахування Таблиці (додаток 7), врахованої відповідно до пп. 16 та/або 18
Порядку, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного
зв’язку в електронній формі, з дотриманням вимог ПКУ, Законів України № 851 та № 2155.
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами
затверджений наказом Міністерства фінансів України 06.06.2017 № 557 (далі – Наказ № 557).
Відповідно до п. 2 Наказу № 557 друга квитанція – електронне повідомлення, що
формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку,
програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами електронної
ідентифікації, обробки, перевірки обов’язкових реквізитів електронного документа та
засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа.
Тобто при автоматичному врахуванні Таблиці інформація про це буде зазначена в
електронному повідомленні та відображена у другій квитанції.
Таким чином, при неврахуванні Таблиці платнику податку в електронний кабінет
надсилається рішення засобами електронного зв’язку в електронній формі, з дотриманням
вимог ПКУ, Законів України № 851 та № 2155, а інформація про автоматичне врахування
Таблиці зазначається у другій квитанції.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області