Яким чином можуть отримати податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість фізособи, адреси місця проживання (реєстрації) яких є територіями активних бойових дій або тимчасово окупованими територіями, а об’єкти нерухомості знаходять
Відповідно до п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)
обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у
власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси
(місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Підпунктом 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ визначено, що податкове/податкові
повідомлення-рішення (далі – ППР) про сплату суми/сум податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, разом
з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема,
органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або
нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку,
визначеному ст. 42 ПКУ, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним)
періодом (роком).
Платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за
яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків
– фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси (п. 45.1 ПКУ).
Згідно з положеннями п. 42.2 ст. 42 ПКУ документи вважаються належним чином
врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 ПКУ, надіслані за
адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим
листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його
представнику).
Абзацами першим – шостим п. 42.4 ст. 42 ПКУ встановлено, що платники податків,
які пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть
здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в
електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-ІV
«Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05
жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі
послуги» (далі – Закон № 2155).
Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці
першому п. 42.4 ст. 42 ПКУ, які подали заяву про бажання отримувати документи через
Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з
дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в Електронний
кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси)
інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Документ, надісланий контролюючим органом в Електронний кабінет, вважається
врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів № 851 та
№ 2155 та є доступним в Електронному кабінеті.
Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата,
зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з Електронного
кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У
разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа
платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний
чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший
робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в
Електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у
паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з Електронного кабінету
надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків
рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику
податків (його представнику).
При цьому строк доставки документа в Електронний кабінет, визначений абзацом
п’ятим п. 42.4 ст. 42 ПКУ, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного
ПКУ.
Форма заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет
затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про
затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету».
Отже, фізичним особам, адреси місця проживання (реєстрації) яких є територія
активних бойових дій або тимчасово окупована російською федерацією територія, а об’єкти
нерухомості знаходяться на підконтрольній території України, для отримання ППР про
сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, необхідно подати заяву
про бажання отримувати документ через Електронний кабінет. При цьому, ППР будуть
надсилатися контролюючими органами в Електронний кабінет з одночасним надісланням
фізичним особам на їх електронні адреси інформації про вид документа, дату та час його
надіслання в Електронний кабінет.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області