Борсуківська громада
Тернопільська область, Кременецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Хто повинен накласти кваліфікований електронний підпис при реєстрації ПН/РК в ЄРПН при звільненні особи, уповноваженої підписувати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних, до закінчення граничного терміну їх реєстрації та пр

Дата: 11.06.2024 22:27
Кількість переглядів: 66

Фото без опису

Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі –
ЄРПН) здійснюється відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та
Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (зі змінами) (далі – Порядок №
1246).
Згідно положень пункту 5 Порядку № 1246 податкові накладні приймаються до ЄРПН
у разі дотримання вимог установлених п. 192.1 ст. 192, пп. 200 прим. 1.3, 200 прим. 1.9 ст.
200 прим. 1 та п. 201.1, 201.10 і 201.16 ст. 201 ПКУ, а також з урахуванням Законів України
«Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», «Про електронні документи
та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з
контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від
06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 № 959/30827
(зі змінами) (далі – Порядок № 557).
Статтею 201 ПКУ визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник
податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням
кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що
базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі – кваліфікований
електронний підпис), уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України
«Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та зареєструвати її в ЄРПН у
встановлений ПКУ термін.
Правила складання податкової накладної та/або розрахунків коригування
регулюються статтею 201 Кодексу та регламентуються Порядком заповнення податкової
накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (зі змінами) (далі
– Порядок № 1307).
Згідно з п. 20 Порядку № 1307 усі податкові накладні скріплюються кваліфікованими
електронними підписами посадових осіб платника податку та кваліфікованим електронним
підписом (за наявності), що є аналогом відбитка печатки постачальника (продавця).
Вимоги щодо накладення кваліфікованого електронного підпису, у тому числі щодо
делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій
посадовій особі платника податку визначені п. 10 Порядку № 1246.
Так, для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку
коригування іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу, в тому числі
дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа зазначеної особи, відповідний орган
ДПС відповідно до Порядку № 557.
Згідно з п. 3 та 4 розд. ІІІ Порядку № 557 для надання права підпису електронних
документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких
осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення за
визначеною Порядком № 557 формою в електронному вигляді повідомлення про надання
інформації щодо кваліфікованого електронного підпису, до якого вноситься інформація про
підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом
здійснюється відповідно до ПКУ, Законів України «Про електронні документи та
електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі
послуги».
Пунктом 2 Порядку № 1246 визначено, зокрема, що податкова накладна –
електронний документ, який складається платником ПДВ відповідно до вимог ПКУ в
електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та
надсилається для реєстрації.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про електронні документи та електронний
документообіг» для ідентифікації автора електронного документа використовується
електронний підпис, накладанням якого завершується створення такого електронного
документа.
До ЄРПН приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені
в електронній формі з накладенням:
кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або
кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника
(продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності)
постачальника (продавця), що є юридичною особою;
кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною
особою – підприємцем (п. 10 Порядку № 1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в
автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому
числі чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності
права підписання посадовою особою платника податків такої податкової накладної та/або
розрахунку коригування (п. 12 Порядку № 1246).
Перевірка набуття права складання та підписання податкової накладної
відповідальними особами підприємства здійснюється на підставі отриманих даних про:
керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних
осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою
1-ОПП (додаток 5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом
Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (із змінами);
уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації
щодо кваліфікованого електронного підпису (за формою визначеною Порядком № 557) яким
керівником підприємства уповноважено таку особу на підписання податкової накладної.
При надсиланні на реєстрацію до ЄРПН посадовою особою податкових накладних, які
складені посадовою/уповноваженою особою відповідно до ст. 6 Закону України «Про
електронні документи та електронний документообіг», податкові накладні приймаються до
реєстрації, за умови проходження всіх обов’язкових перевірок визначених п. 12 Порядку №
1246.
Отже, при звільненні особи, уповноваженої підписувати податкові
накладні/розрахунки коригування до податкових накладних, реєстрація податкових
накладних та/або розрахунків коригування здійснюється з накладенням кваліфікованого
електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на
кваліфікованому сертифікаті електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або
кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що
базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису керівника (у разі відсутності
у постачальника (продавця) посади бухгалтера).

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь