Щодо взяття на облік за основним місцем обліку ФОП
Відповідно до п. 6.1 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів,
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та
доповненнями (далі – Порядок № 1588), взяття на облік за основним місцем обліку фізичної
особи – підприємця здійснюється після її державної реєстрації згідно із Законом України від
15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб –
підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755),
контролюючим органом за місцем її державної реєстрації на підставі:
відомостей про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця;
відомостей про скасування державної реєстрації припинення підприємницької
діяльності фізичної особи – підприємця.
Контролюючі органи здійснюють контроль відомостей, які надійшли стосовно
фізичної особи – підприємця з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб –
підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), у порядку, визначеному п. 3.3 розд. III
Порядку № 1588 (п. 6.2 розд. VI Порядку № 1588).
Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи – підприємця
контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей про державну реєстрацію
фізичної особи – підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих
осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення
державного реєстратора в журналі реєстрації заяв та повідомлень про взяття на облік
(унесення змін) платників податків (для самозайнятих осіб) за формою № 7-ОПП (п. 6.4 розд.
VI Порядку № 1588).
Згідно з п. 6.5 розд. VI Порядку № 1588 дані про взяття на облік фізичної особи –
підприємця передаються до ЄДР у день взяття на облік за основним місцем обліку із
зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного
коду контролюючого органу, в якому фізичну особу – підприємця взято на облік.
Взяття на облік фізичної особи – підприємця підтверджується відомостями,
оприлюдненими на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб –
підприємців та громадських формувань (далі – портал електронних сервісів), відповідно до
Закону № 755.
Слід зазначити, що відповідно до п. 2 ст. 11 Закону № 755 відомості, що містяться в
ЄДР, надаються у вигляді:
1) безоплатного доступу через портал електронних сервісів або з використанням
Єдиного державного вебпорталу електронних послуг до відомостей з ЄДР;
2) оприлюднення публічної інформації з ЄДР у формі відкритих даних відповідно до
Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» із
змінами та доповненнями;
3) безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих, зокрема
фізичною особою – підприємцем;
4) документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;
5) виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;
6) витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на
момент запиту або на визначену дату;
7) суб’єктам приватного права може надаватися прямий доступ до ЄДР в
електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів,
укладених з технічним адміністратором.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області