Борсуківська громада
Тернопільська область, Кременецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Податковий аудит: «гаряча лінія» – про важливе з перших вуст

Дата: 06.05.2025 15:10
Кількість переглядів: 17

Фото без опису

У сучасних умовах питання податкового контролю, ведення обліку, розрахункових
операцій та правового захисту платників є надзвичайно актуальними для представників
бізнесу.
Саме тому днями фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області
провели чергову «гарячу лінію», під час якої підприємці мали змогу поставити запитання, що
хвилюють їх у контексті взаємодії з податковою службою.
Участь у спілкуванні взяв начальник управління податкового аудиту Дмитро
Дмитрук. У фокусі розмови – ключові аспекти, пов’язані з призначенням та проведенням
податкових перевірок, електронним аудитом, дотриманням вимог щодо фіскалізації
розрахунків та правильністю ведення товарного обліку.
Посадовець зауважив, що податкові перевірки більше не є «таємничою загрозою».
Сьогодні ДПС впроваджує ризик-орієнтований підхід – перевірки ґрунтуються на аналітиці,
об’єктивних критеріях та відкритості. Це підвищує довіру та знижує адміністративне
навантаження на сумлінний бізнес.
Дмитро Дмитрук розповідав і про Е-аудит. Це цифрове майбутнє податкового
контролю. У рамках реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, ДПС поступово
впроваджує електронний аудит (е-аудит).
Це – автоматизована система, де перевірка відбувається на основі електронного
обміну даними. Ключовим елементом є стандартний аудиторський файл SAF-T UA, який
платник самостійно генерує та надсилає до податкової.
Податківець нагадав додзвонювачам, що підприємці зобов’язані проводити
розрахунки через РРО або ПРРО та видавати фіскальні чеки.
Фіскальний чек – це не лише підтвердження оплати, а й захист покупця і самого
бізнесу. До речі, перевірити фіскальний чек можна через офіційний сервіс ДПС – «Пошук
фіскального чека» на вебпорталі. Для цього достатньо ввести дані з чеку: номер, фіскальний
номер пристрою, дату і час розрахунку.
Підприємців також цікавили вимоги до ведення товарного обліку. Посадовець
нагадав, що відповідно до Наказу Мінфіну №496 від 03.09.2021, ФОП зобов’язані вести облік
товарних запасів. Належне оформлення і збереження первинних документів – запорука
уникнення штрафів у разі перевірки.
Під час спілкування запитували, як діяти у випадках, коли суб’єкти господарювання
не надають можливості провести безготівковий розрахунок за товари чи послуги.
Податківець відповів, що у таких випадках можна звернутися до податкової із заявою
згідно з Законом України «Про звернення громадян». Звернення можна подати письмово,
через електронну пошту або за допомогою електронного кабінету.
ДПС продовжує відкриту комунікацію з платниками. Запитуйте – відповідаємо!
Слідкуйте за оновленнями та приєднуйтеся до наступної гарячої лінії – ми завжди на
зв'язку.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь